Isnin, Jun 23, 2008

Of Tilam and Cadar

Dia ada tilam.
Dia ada cadar.
Dia ada bantal.

Aku ada bantal.
Aku ada tilam.
Aku tak ada cadar.

Dia ada selimut.
Dia ada sarung bantal.
Dia ada bantal peluk.
Dia ada teddy bear.

Aku ada sarung bantal.
Ada ada selimut.
Aku tak ada bantal peluk.
Aku tak ada teddy bear.

Aku ada katil.

Dia tak ada katil.


Anda. Yang baca ini. Ya. Anda.
Anda yang reti Bahasa Melayu sahaja baca.
Anda yang baca Utusan Pembohong sahaja baca.
Kalau korang baca Utusan Pembohong senang nak jadi artis!

Aku. Sinis?
Aku. Ya. Aku.
Fahami maksud sindiran "Of Tilam and Cadar" aku itu.
Aku tujukan khas buat rakan-rakan Melayu yang...
ada penyakit iri hati.
Ada sakit hasad dengki.
Ada masalah mulut. Ada virus umpat-mengumpat.
Ada bakteria.
Patutlah mulut korang busuk sekali YA ALLAH teramatlah busuk!

Aku. Sinis?
Aku. Tidak. Aku.

Aku orang Islam.
Aku Muslim.
Aku bersyukur dilahirkan sedia Islam.

Anda.
Anda yang sedia lahir dalam Islam.
Anda Muslim?
Nyatakan.
Bukan setakat kata-kata.
Tetapi. Nyatakan.
Nyatakan.
Buktikan.

Tuhanku?
Pun Tuhanmu, pun Tuhanmu.

Eh. Itu macam dalam "Jangan Bunuh Rama-Rama"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan