Selasa, Jun 17, 2008

Kembali ke Sekolah

Setelah aku berasa sedikit kecewa sebab tak dapat tengok filem Pensil, aku terus membawa diri aku tanpa arah dan tujuan.
Adalah aku singgah di kedai CD dan DVD game tapi aku nak beli pun tak guna.
PC di rumah tidak diperbaiki lagi.
PC di rumah itulah 'konsol' aku bermain permainan komputer yang sudah lama aku tak main.
Gian jugak ni. Tapi nak buat macam mana. Tak TERhantar-hantar PC tu ke kedai servis.
Kalau tak jangan harap lah blog 'TIGA ES' aku ni akan hiperaktif sebegini.
Menghadap PC sajalah 24 jam main game.
Ohh.. rindu pula pada game.
Ah! Tak mengapa.

Kita kembali ke zaman sekolah.

Lepas aku singgah dan usha-usha game terbaru kat kedai CD, aku singgah pula di kedai buku Perintis berhadapan saja dengan kedai CD game tersebut.
Aku berlegar-legar di ruang buku-buku sekolah menengah.
Dan aku ternampak buku teks sastera sekolah menengah.
Aku memang dah lama 'aim' nak cari buku teks sastera sekolah.
Sebab dalam tu banyak karya sastera yang terkenal seperti skrip drama KERUSI.
Jadi aku pun belilah lima buku teks sastera dari Tingkatan 1 punya sampailah Tingkatan 5..
Nasib baik murah. Satu buku dalam RM 5.00.

Jadi walaupun aku tak dapat main game PC.
Tapi aku dapat baca buku sastera sekolah menengah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan