Khamis, Jun 05, 2008

EKSPRES K.K.K.L

Aku dah lama tak naik bas ekspress KKKL.
Dan hari tu aku lepas gian naik bas ni balik dari KL. Pulang ke BP.

Aku dah lama tak naik bas ni sebab aku bajet nak boikot.
Dulu aku pernah naik bas ni nak ke Pulau Pinang.
Berhenti rehat di tempat makan hot kat Slim River.
Kemudian bila hendak jalan balik bas sudah rosak.
Aku dan penunggang bas yang lain terpaksa menunggu kehadiran bas lain yang ada kekosongan ke Pulau Pinang.
Ada satu bas tu banyak juga yang kosong.
Tapi aku yang BAIK HATI ni bagi prioriti kepada orang lain yang macam nak cepat ada urusan.
Masa tu aku tak ada urusan penting sangat.
Aku nak pergi bercuti sahaja. Jadi tak kisahlah lambat.
Tapi ada seorang mak cik tua ni dengan maknya yang sudah tahap nenek.
Dengan 4 orang anak-anaknya yang masih kecil.
Aku bersama mereka adalah antara yang bernasib malang kerana terpaksa menunggu selama 4 jam untuk menumpang bas lain ke Pulau Pinang.
Setelah 4 jam aku menahan sabar (dengan mengabaikan perkataan fakap dan sak yang selalu jugak keluar dari mulut dan hati aku), aku berjaya juga akhirnya menumpang bas lain...
... ke Butterworth!

Sampai ke Butterworth aku menaiki feri yang terakhir pula untuk ke Pulau Pinang.
Itulah kali pertama aku menaiki feri.
Nasib baik aku tak mabuk laut.
Baru aku tahu. Ha ha.
Dan sesudah sampai aku TERpaksa menaiki teksi yang menghentam aku dengan tambang yang membebankan rakyat untuk ke destinasi yang aku hendak tuju sejak dari awal perjalanan lagi.

Begitulah ceritanya kenapa aku sudah lama tidak naik bas KKKL.

Hari tu pun aku naik bas KKKL sebab aku consider bas dia SVIP jadi adalah can aku duduk seat single yang lebar.
Kalau tidak jangan harap lah.

Dan setelah aku memaparkan imej buruk KKKL, aku nak bodek sikitlah.
Hari tu lu bawak manyak laju wo.
3 jam sudah sampai dari KL ke BP. Biasa itu mau 4 jam wo.

3 ulasan:

  1. ouuuuuuuuuu emrrrr..... ok lah 2.....

    BalasPadam
  2. eooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeemmrrrrr.......ok la 222...

    BalasPadam
  3. ye ke.... br nak naik

    BalasPadam