Isnin, November 09, 2009

Tirai M

Sekarang tengah suka guna perkataan 'tirai'. Dan wujudkan apa-apa jenis tirai yang boleh.

Sekarang tengah minggu belajar di kampus. Tapi budak budak sini tak sebut minggu belajar. Study week katanya. Sama sajalah maksudnya tu.

Aku masih ingat lagi. Dulu aku seorang yang rajin secara tiba-tiba bila tiba minggu belajar.
Aku pergi perpustakaan, oh maaf, orang sini sebut IRC, bukan perpustakaan.
Biasalah. Jurutera suka sesuatu yang dah simplified. Jadi sebut saja IRC mudah dan cepat.

Kebanyakan masa aku belajar seorang diri. Kadang-kadang saja ada diskusi dengan orang lain.

Dulu juga lepas belajar di IRC secara efisien sampai pukul 11.30 malam. Pergi IRC pinjam motor orang. Lepas tu melencong keluar pergi minum dekat mana-mana. Seorang diri. Layan blues.

Dulu lah.

Sekarang.

Belajar di bilik. Depan komputer riba yang sama yang tak tukar-tukar. Mungkin sebab aku jenis orang yang pandai menjaga harta benda atau apa-apa saja kepunyaan aku. Ya, itulah aku. Tak percaya? Percayalah.

Belajar di bilik kejap-kejap tengok komputer. Kejap-kejap tukar lagu. Nyanyi sekali. Suara tak sedap. Tak apa. Nak belajar menyanyi dengan kawan lepas ni. Boleh turut serta produksi muzikal. Boleh kembangkan sayap seni. Nak main muzik. Nak menari. Tak percaya aku boleh buat semuanya nanti? Aku percaya.

Tirai M
Maut
mampos
malapetaka
Malas

imaginasi teruk
melampau terlampau-lampau
tidak logik
tidak munasabah
mana seninya?
mana perginya?

TERUK!
BURUK!
BERUK!

(Gelak)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan