Rabu, November 04, 2009

Bulan

Oh.
Malam ini aku sangat gembira.
Bulan penuh.
Cantik.
Indah.
Sememangnya aku sentiasa mengagumi bulan penuh.
Bulan sentiasa berjaya menyentuh hati aku.
Menyapa cinta.
Menyerap rasa.

Sejak kebelakangan ini cinta menjadi isu aku dalam menulis.
Sampai ada saja yang bertanya apakah aku itu? Apakah aku ini?
Sedang dilamun cintakah aku? Sudah putus cintakah aku? Bermasalahkah aku? OK kah aku?
Namun percayalah. Ini hanya satu gejala yang biasa aku alami.
Berubah-ubah. Itulah aku.
Mungkin terlalu drastik.
Terlalu drastik ini bahaya. Takut-takut orang susah hendak terima.
Daripada giatnya aku berbicara tentang seni dan teater.
Tiba-tiba aku muncul dengan imej dan mesej-mesej cinta.
(Seperti sewaktu masa dahulu)

Terlalu banyak jenis permainan cinta.

Dan salah satunya adalah permainan loyalti.

Bulan,
aku tak perlu kau jadi saksi cinta sesiapa
itu bukan tugas kau

Bulan,
terangi malam aku
terangi gelap aku

Bulan,
pada celahan jari ini
jangan belaukan angin cinta

Tiada ulasan:

Catat Ulasan