Isnin, November 09, 2009

Tirai B

(Masih merangkak-rangkak ulang kaji pelajaran)



Tirai B
Bahaya di hadapan
bahaya di belakang
bahaya di tepi
bahaya di bawah
bahaya di atas
dari semua sudut
bahaya boleh menimpa

Bahaya banyak
bahaya wanita
bahaya pangkat
bahaya harta
bahaya dunia memang banyak
namun bagi aku
Tirai B
Bahaya wanita adalah signifikan

Nak elak bahaya
boleh
nak redah saja bahaya
boleh
nak lalu atas bahaya
boleh
nak melencong bahaya
boleh
nak rempuh bahaya
pun boleh
tapi nak lesapkan bahaya?
aku tak boleh kata
boleh
atau
tak boleh
sebab sepanjang jalan aku
bahaya sentiasa ada

Tirai B
Boleh!
aku boleh
kau pun boleh
dia pun boleh
mereka pun boleh
semuanya boleh
Boleh hadapi bahaya
bahaya apa-apa yang ada

Jangan lari dari bahaya
nanti aku takut
kau akan dilabel sebagai seorang

LOSER.



Jom jadi winner!
Jadi winner bagi diri kita sendiri.




ps: Kepada sesiapa yang diduga dengan kesakitan fizikal (mahupun mental) pada ketika ini, aku doakan agar kalian semua cepat sembuh dan dikuatkan semangat...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan