Khamis, Oktober 29, 2009

Video Klip Keparat TTS

Masa aku sedang praktikal aku terfikir satu idea untuk buat satu video korporat untuk TTS.
Tapi sebab idea itu hanya kekal dalam kepala dan tak dikeluarkan dari kotak minda, jadi tiada apa-apa yang berlaku. Idea hanya tinggal idea.

Namun begitu beberapa hari yang lepas idea itu telah di-trigger oleh seseorang yang lain. Dan selepas aku selesai pembentangan projek FYDP semalam. Baru saja tadi aku terfikir semula (asyik fikir pasal TTS ja, aku kena fikir anak bini jugak) dan terus terbayang-bayang apa yang boleh dibuat bagi merealisasikan video keparat TTS itu.

Durasi dalam 2 minit.


---

Beberapa cut secara pantas - sedutan apa-apa babak klimaks (atau yang suspense) dalam apa-apa teater - diakhiri dengan dialog yang sesuai

Voice over suara komersial untuk establish kawasan Tronoh seterusnya tentang Tronoh Theatre Shop

Cut interview close-up Dr Shark / Che Mad - beberapa quote

Beberapa cut secara pantas - mimik-mimik muka berlainan ditunjukkan oleh para pelakon handalan

Memperkenalkan aktiviti TTS secara ringkas - teater, sketsa, mime - sedutan-sedutan dengan voice over Dr Shark / Che Mad / suara komersial

Akhir sekali harus ada moto TTS - Perjuangan Seni Hanya UntukNYA

Logo dan hakcipta TTS


---


Idea ini hanya kasar sekasar-kasarnya dan orang yang nak buat kena mantap dan pandai main perisian video editing.
Idea ini juga boleh ditokok tambah malah diubah suai sekalipun.
Video keparat ini boleh jadi betul-betul keparat atau korporat, boleh jadi profesional atau hanya sempoi sempoi selambaba.

Sekian.

1 ulasan:

  1. haha.. aku ada terpikir gak sem lepas..
    hmm mungkin kita boleh gabungkn idea..

    dan mungkin kita boleh tunjukkan tradisi dalam tts..
    dan juga perkara-perkara yg menarik dalam tts..
    tunjukkan value yg wujud dlm tts

    BalasPadam