Jumaat, Oktober 30, 2009

Menulis Dalam Gelap

Sejak majlis perpisahan malam tadi aku tidak upaya untuk tidur.
Mata aku juga tidak memaksa tubuh aku untuk rebah.
Jadi waktu Subuh ini aku mendapat ilham.
Untuk aku menulis sesuatu tanpa menaip.
Menggunakan pen berdakwat dan berwarna merah, simbolik perasaan ini.



"MENULIS DALAM GELAP"

Dinihari ini hening
dingin
dalam kamar aku sunyi
menyendiri
langit masih gelap
dan aku
menulis dalam gelap

Andai jiwa ini
bertemu cinta
katakan saja luahan rasa
terumbang-ambing
dihanyut rasa
tiap masa
teringat aku akan
senyumannya
manis wajahnya
begitu indah
pandangan mata

Aku selalu ingin mencuba
dalam gelap
bukan sekadar mahu menulis
malah melukis kehidupan
namun kertas itu sudah pun
diisi dengan lukisan
yang sedia ada elok
dan cantik rupanya
keindahan nikmat cinta
yang dirasa
akan manis dan pahitnya

Namun aku tidak mampu
menipu
aku hanya ada satu kertas
untuk aku tulis, lukis
tetapi
aku tetap mahu menulis, melukis
yang baru-baru
lalu
menulis aku dalam gelap
melukis aku dalam gelap




Akin Muhammad
30/10/2009
6.20 pagi
UTP

Tiada ulasan:

Catat Ulasan