Selasa, Oktober 13, 2009

Apa Lagi?

Apa lagi?

Selepas selesai TSATT'09 nanti. Hujung minggu yang berikutnya. Ada bengkel teater pula.
Di SMK Raja Permaisuri Bainun. 24-25 Oktober bagi murid-murid Tingkatan 1 dan 4.
Entah kenapa aku gatal juga nak turut serta. Walaupun aku sedar. Interim Report untuk kedua-dua FYP dan FYDP adalah pada hari yang sama, 26 Oktober 2009.

Apa lagi?

Biasanya aku tak fikir sangat akan sisi negatif sesuatu perkara. Lebih-lebih lagi dalam perkara yang aku betul-betul minat.
Jadi sisi positifnya akan memaksa aku supaya menyiapkan semua tugasan akademik sebelum 24 Oktober itu.
Sisi positif satu lagi menambahkan lagi pengalaman aku dalam bidang teater ini. Sebab fasilitator kena belajar Shakespeare. Dan aku tak pernah belajar Shakespeare. Sekurang-kurangnya sebelum graduate ni aku ada belajar Shakespeare. Jadi aku boleh kata yang aku graduate dua degree. Satu degree Chemical Engineering. Satu lagi degree Teater (tak rasmi). Okay. Mungkin aku patut letak satu lagi ayat dalam kurungan: Degree Teater (Ajaran Shark).

Apa lagi?

Ahad lepas ada demo untuk bengkel tersebut. Dr Shark yang buat demo dengan bantuan beberapa orang budak Asylum. Skrip Shakespeare yang akan digunakan adalah The Tragedy of Macbeth. Act V, Scene 1. Dan sudah pasti. Sel otak aku mati sedikit.

Dalam bengkel teater itu nanti. Selama dua hari. Ada modul:
Body and vocal warm-up.
Expression enhancement.
Vocal expression.
Script reading.
Improvisation, Oppression theatre, Ensemble, Scenario planning.
Script development.
Rehearsals & production preparation.
Technical run.
Drama performance.


Aku tak tahu apa yang akan terjadi nanti. Sebab aku tak pernah turut serta dalam bengkel teater sebegini. Silap-silap, fasilitator sendiri yang akan 'jadi macam peserta bengkel'!

Apa lagi?
Aku rasa aku kena bersedia mental untuk tekanan dan bebanan kerja akademik dan teater dalam masa yang sama akan datang.

Mudah-mudahan semuanya berjalan dengan lancar.


psst:

Dah lama tak jumpa si dia. Aku sibuk. Dia pun sibuk. Masing-masing sibuk dengan kerja dan kerjaya. Tapi bagus juga. Kurang jumpa. Kurang dosa. Tak begitu? Tetapi tak mengapa. Selesai semuanya. Bersua juga di suatu ketika. Lama lagi nak tunggu 11/11/11. Hehehehe.

I miss you.
I love you.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan