Isnin, Oktober 12, 2009

Rebiu Tak Rasmi: Tour 2

Alhamdulillah.
Sebelum graduate ni. Dapat juga merasa hidup ber-tour. Maknanya. Dapat merasa keletihan dan kepadatan jadual harian. Mana taknya. Hujung minggu show dua malam. Hari bekerja (hari kuliah) sebelumnya sudah pasti ada latihan pada waktu malam. Sedangkan. Orang lain buat kerja pada waktu latihan itu. Maknanya. Lepas tengah malam baru aku dapat buat kerja. Atau aku curi-curi masa yang ada untuk buat kerja.

Alhamdulillah.
Sebelum graduate ni. Dapat juga merasa memiliki dan memakai sehelai baju uniform TTS. Bangga rasanya memakai baju tu. Ya. Aku bangga menjadi salah seorang aktivis dalam TTS.

Alhamdulillah.
Walaupun balik selepas selesai Tour 2 tadi. Seluruh kaki aku sedikit kejang. Mungkin sebab berdiri di belakang rostrum sepanjang pementasan dua malam berturut-turut. Ditambah pula dengan bas coaster yang boleh tahan dinginnya.

Alhamdulillah.
Tour 2 selesai dengan jayanya. Hasil kutipan dianggarkan lebih kurang Satu K. Terima kasih kepada semua yang hadir menonton. Terima kasih kepada semua krew produksi. Terima kasih. Terima kasih.

Secara keseluruhannya, persembahan pada kedua-dua malam adalah cemerlang (seperti kata Direktor) dan macam biasalah, ada perkara-perkara kecil (yang detail) yang perlu diambil kira dan diperbaiki untuk show akan datang.



Walaupun pada Malam 2 ramai pelakun yang terlupa line.

Dan aku pula, psst, ter-blank kejap dua saat. Haha. Macam tu lah dalam teater ni, bila ada seorang yang TER-itu, TER-ini, akan turut memberi kesan pada pelakun yang lain.

Bukankah itu juga sesuatu yang seni? Yang kita tidak nampak secara terus dengan mata kasar?


Hmm.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan