Isnin, Oktober 19, 2009

Ucapan Terakhir Y.B.

Assalamualaikum tuan-tuan dan puan-puan.
Apa khabar semua?

(Hanya Pacel seorang saja yang menjawab salam pada kedua-dua show)

Tak jawab! Tak jawab tak apa.. Tapi ingat, dosa tau!

Alhamdulillah.
Kerana TTS selamat pergi dan balik Kuala Lumpur.

Alhamdulillah.
Kerana TTS dan TQA berjaya mementaskan Asylum, Medley of Mimes, Miao Miao Sang Arnab dan Tok Janggut dalam jelajah teater yang kami labelkan sebagai "The Shark Attack Theatre Tour" bagi tahun 2009, yang merupakan siri pertama kami.

Alhamdulillah.
Allah kurniakan aku kesihatan fizikal dan mental sepanjang dua show di KL tempoh hari.
Aku tidak pening kepala walaupun sesaat.
(Sedetik tu ada juga. Tapi aku kawal minda aku supaya tidak pening kepala.)

Alhamdulillah.
Perasaan dalam hati ini pelbagai. Bercampur baur.
Gembira. Puas. Lega. Seronok. Sedih. Sayu. Pilu.

Dan...

Rindu.
Sayang.
Kasih.



CINTA.




Y.B.
Asylum
2009





ps: Teruskan mengikuti 3S dari masa ke semasa untuk kemaskini mutakhir berkenaan Tour 3 di KL tempoh hari.

ps: Sampai di UTP pukul 2 pagi. Menghadap komputer riba sebentar. Terus tidur. Ajaibnya, walaupun aku sangat keletihan. Tetapi aku tetap mampu pergi ke kelas seharian ini. Dan ada test pukul 2 petang. Syukur juga dapat jawab. Studynya tak seberapa pun. Di KL pun hanya sempat selak-selak dan belek-belek nota. Pagi tadi baru sempat ulangkaji semua nota yang perlu dibaca. Itu pun terpaksa tidak menumpukan perhatian pada kuliah yang disampaikan.

ps: Aku suka kuliah yang menjadikan pelajar lebih berfikir dan akhirnya lebih cerdik, bukan kuliah yang hanya berasaskan teori menghafal rumus dan seumpamanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan