Isnin, Oktober 26, 2009

Per Empuan Per Hiasan

Salah satu hiasan dunia.
Sekejap. Hiasan atau perhiasan?
Atau per-hiasan?

Aku adalah lelaki sebagaimana kebanyakan lelaki yang lain di mana nalurinya menaruh hati pada perempuan yang berjaya mengetuk pintu hati.

Perempuan adalah subjek yang kritikal.

Perempuan bagi aku semuanya asalnya hiasan yang cantik.
Itu pun kalau benar perempuan itu hiasan.
Memang aku tahu tapi tak dapat jawapan kenapa perempuan suka berhias cantik-cantik walaupun ada saja yang nampak tak suka berhias cantik-cantik tapi bila mana sudah bernama dan bernaluri perempuan sudah pasti bercantik-cantik itu kemestian bagi hiasan atau perhiasan.

Kepada perempuan-perempuan, bayang-bayang perempuan, hiasan dan perhiasan yang pernah aku lihat, miliki atau yang pernah aku buang atau pecahkan pasu, eh, kenapa pasu? oh ya ada bunga dalam pasu tu yang mana bunga tu perempuan, pasu tu lelaki agaknya lebih kurang macam tu lah, siapa tahu?

Jadi. Aku nak ucapkan...


Selamat Hari Perempuan.



=)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan