Khamis, Oktober 15, 2009

Sa-hari Sebelum Kemuncak Season Finale

Okay. Aku tak dapat sorok lagi perasaan ini. Hiper yang tak seberapa.

Sekarang awal pagi Jumaat. Tapi aku dah rasa excited menuju puncak Tour 3 di KL pada Sabtu dan Ahad ni.
Aku boleh katakan. Ini adalah show besar terakhir aku sewaktu bergelar pelajar universiti.
Boleh kata, season finale kot.
Lepas habis belajar. Dah kerja. Lain cerita lah. Harap-harap TQA akan bergerak maju. Boleh buat show besar di KL.

Dalam masa aku masih skeptikal.
Aku melewati garis realiti.
Realiti yang menjanjikan segalanya.
Menewaskan fantasi yang hanya tampil dalam bayang.


Tour 1
Malam 1 - Energi aku tidak cukup tinggi.
Malam 2 - Aku tersasul sekali.

Tour 2
Malam 1 - Tiada kurang tiada lebih.
Malam 2 - Aku ter-blank dua saat.

Tour 3
Malam 1 - ?
Matinee - ?


Apa yang akan isi ruang ?
Itu kita tidak tahu.
Tiada kurang tiada lebih pun sudah amat syukur.
Kalau lebih pun apa salahnya.
Kalau kurang pun sudah nama pun manusia.

Inilah dia.
Kemuncak kepada season finale aku.
Mulanya aku dengan Asylum.
Akhirnya aku (di sini) dengan Asylum.

Tukaran seterusnya?

Teruskan bersama Akin Muhammad. Walau di mana anda berada. Walau siapa anda. Selagi anda menghargai seni dan mempercayai manfaatnya dalam agama. Selagi itu Akin Muhammad akan hidup dalam bayang, di belakang dan di hadapan langsir, di atas dan di belakang pentas, di ruang duduk panggung. Di mana saja seni disuarakan, ditunjukkan, diilhamkan, dilontarkan.



ps: Krew produksi akan bertolak seawal pukul 5 pagi. Sa-hari ini aku asyik terbayang auditorium taman budaya KL.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan