Jumaat, Oktober 23, 2009

Aku Ditenggelami Titik-titik


Aku.
Aku adalah orang.
Aku adalah manusia.
Aku ada peri.
Aku ada nama.
Aku Usop.
Aku Akin.
Dua orang yang berbeza.

Tengok titik-titik tu.
Ada empat titik.
Di sebalik titik-titik itu kita tak tahu apa yang sebenarnya.
Aku boleh letak huruf-huruf nama aku di belakang titik itu.
Aku boleh letak sejarah kisah silam aku di belakang titik itu.
Aku boleh buat apa saja yang aku rasa nak buat terhadap titik-titik itu.
Kau pun sama.
Boleh buat sebegitu.

Jadi, apa yang kau nampak dan apa yang kau letak di sebalik titik-titik itu?





ps: Aku ditenggelami titik-titik emosi. Satu titik itu gembira. Satu titik itu sedih. Satu titik itu keliru. Satu titik itu lagi... cinta.

ps: Aku hidup dengan cinta. Heh, semua orang pun kan? Tapi boleh jadi juga orang tu hidup dengan kekecewaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan