Rabu, Disember 02, 2009

Asylum Versi Gelap

Sudah pasif jadinya.
Lembab otak jadinya.

Lagha.

Sepanjang perjalanan aku.
Asylum tidak pernah keluar dari kepompong TTS.
Memang ada berubah sedikit sedikit.
Tapi sekadar ubah dialog.
Konsep sama.
Ya lah.
Dah orang yang sama saja yang bawa skrip tu.
Pelakon saja yang berubah-ubah.

Maka aku menyahut seruan SEFA suatu masa dahulu di dalam laman blognya.
Secara sukarela.
Suatu hari nanti aku akan bawa Asylum dengan cara dan gaya yang lain dan berbeza secara keseluruhannya.
Setakat ini yang aku fikir.
Versi Gelap.
Huraiannya ada dalam kepala otak aku.
Copyright di situ.

InsyaAllah.
Akan ada sesuatu yang tak pernah dibuat sebelum ini yang akan aku cuba dalam ABL akan datang.
Sekurang-kurangnya ada juga idea mentah yang asal dari kepala otak aku.

Aku sudah patut berdikari dalam berseni.
Tuan guru sudah lama melepaskan aku pergi berjalan mencari.

Dan aku sudah bersedia?

1 ulasan: