Jumaat, Disember 18, 2009

Teaser Paling Cantik





B.J. - Budak Jawa, Budak Johor etc.


Yang buat aku seronok dan teruja dengan B.J. adalah
aku boleh jadikan B.J. itu singkatan bagi pelbagai perkataan
kalau boleh aku mahu penonton, selepas menonton, memberi maksud mereka sendiri dalam singkatan B.J. itu.

Karya B.J, aku kira, lengkap dari segi set watak.
Biasanya ada watak utama lelaki dan wanita.
Watak pembantu lelaki dan wanita.
Dan watak sampingan yang bodoh-bodoh, bangang-bangang.
Lengkap lah tu kan? Lengkap lah kot. Haha.

Berbeza dengan karya ABL.
Hanya ada satu watak utama lelaki dan wanita.
Yang lain adalah ensemble untuk watak-watak sampingan.

Malam ni aku dah sambung menulis skrip B.J.
Itu pun ilham datang lepas tengok ada orang dapat tokoh sempena maal hijrah.
Sebelum aku pergi ke Kuala Lumpur pada hari esok.

Selamat bermime untuk Ash "Mmuu" dan Hisham Suka Suki
yang akan beraksi di pentas Tembang Di Kuale.

Selamat Pengantin Baru buat rakan pentas aku, Lutfi Othman
yang memulakan pemangkahan muka bujang-bujang TTSian



ps: Jangan jadi bujang lapok sudah lah.

1 ulasan:

  1. B.K - budak kelatan
    boleh jadi Burger King..
    hahahahaha
    tapi B.J cm best je~ sbb aku B.J.

    BalasPadam