Rabu, Disember 23, 2009

Buat Liyana Qistina, Firaz Adam, Luqman Al-Rayyan

Iaitu anak-anak buah aku yang comel dan nakal.


Entah bila dapat berjumpa dan bermain-main dengan mereka lagi.
Nenek (dan atok) mereka pun dah rindu. (Aku letakkan 'dan atok' dalam kurungan sebab atoknya tak tunjukkan pun yang dia rindu kat cucunya, biasalah, ego lelaki.)

Koleksi pelekat kartun pelbagai itu aku beli di Amcorp Mall, Petaling Jaya.
(Tak termasuk cube 1x1x3 buatan Cina, Monopoly, Jutaria dan permainan kad yang dibeli untuk kegunaan hiburan sendiri.)
Aku memang mudah tertarik dengan benda-benda yang unik dan pelik yang jarang boleh didapati di pusat-pusat membeli belah terkemuka.
Mungkin ia juga satu refleksi diri aku yang sedikit pelik ini.

Waktu jalan-jalan di mall pada hari itu baru aku sedar bahawa Ben10 sangat berleluasa.
Mana taknya filem Ben10 pun sudah terbit.
Bukan setakat kartun animasinya.
Aku tak layan lagi kartunnya.
Mungkin bila dah berkeluarga dan ada anak nanti aku akan selalu nonton siaran kartun di Astro.
Dan aku rasa tak salah kalau baru nak jadi penggemar kartun-kartun.
Masih tak terlambat kalau usia belum mencecah 30 tahun.
Alah, sedangkan ada bapa yang dah berusia 50 tahun pun nonton kartun Wonderpets tu.

Kartun-kartun penuh dengan propaganda.
Mangsa di luar sedar - Anak-anak generasi akan datang!


ps: Uncle memang sayangkan kamu semua anak-anak buah, cuma biasalah kadang-kadang ego lelaki...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan