Selasa, Disember 29, 2009

Teater (Kanak-kanak?) "Mama Pokok"


Cerita yang sangat mudah. Sangat tipikal. Tentang pokok yang hidup membesar dengan subur. Kemudian ada masalah yang dihadapi. Dan akhirnya... happy ending. (SEFA tak akan suka cerita ni, rasanya.)

Menampilkan;


Mama Pokok.
Papa Pokok.
Abang Pokok.
Kakak Pokok.
Adik Pokok.
Penanam Pokok.
Penyiram Pokok.
Penebang Pokok.
Pokok Penumpang.

- atau -

Pokok Utama
Pokok Pembantu
Pokok Sampingan
Pokok Tambahan





ps 1:
Tapi bukan pasal pokok aku nak ceritakan. Pasal (perkara) pokok.

ps 2:
Alah, kau ni asyik nak berkias saja. Bukannya orang faham pun. Buat penat kau saja berkias.

ps 1:
Tak silap aku, kau lebih rajin baca Quran daripada aku. Aku rasa kau patut faham maksud kata-kata dalam percakapan aku sehari-hari.

ps 2:
?



Tiada ulasan:

Catat Ulasan