Selasa, Disember 22, 2009

B.J. Tentang Maksud

B.J. Tiada maksud yang tetap.

Demam.
Sekarang.
Memang.
Musim.

Aku baru pulang.
Dan pergi.
Dan pulang semula.
Dan akan pergi lagi.
Dan akan pulang semula.
Pergi.
Pulang.
Pergi dan pulang.
Pulang dan pergi.
Saling berganti.
Berganti-ganti.
Membawa satu erti.
Pada tiap satu hari.
Aku pergi.

Aku pergi tidak lama.
Aku pulang tidak lama.
Aku pergi sekejap.
Aku pulang dan tak akan pergi lagi dalam masa yang sekejap.
Aku akan pergi lagi dalam masa yang lama.
Aku pergi lagi dan terus pulang lagi dalam masa yang sekejap dan lama.

Musim.
Sekarang.
Bersilih ganti.
Memang.
Demam.

Masterpiece kedua aku sudah siap.
Siap pada malam sebelum aku bertolak pergi tempoh hari.
24 muka surat.
Single spacing.
Huruf Arial bersaiz 12.
Walaupun hanya 5 babak tetapi agak panjang.

Baris terakhir adalah...


NAFSU.



Drama cinta ini memang tipikal.
Yang lainnya cuma ia memang 'tipikal'.

Dan bila aku makan dadah ubat selesema.
Aku terus mengantuk tidak lama lepas itu.
Dan terus menyambung mimpi yang pelik-pelik.
Bangun tersedar.
Lantas merebahkan diri semula.
Menyambung mimpi yang pelik-pelik, iaitu...


...mimpi B.J.



p/s: Tahniah kepada Lutfi & Zanira yang baru saja melangsungkan majlis perkahwinannya hujung minggu lalu. Semoga semakin bercambah iman pada pohon bunga cinta dan melalui jangka hidup pohon tersebut di bawah atmosfera rahmat dan berkat, hingga akhir hayat, hingga di akhirat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan