Rabu, Februari 17, 2010

Writer's & Engineer's Block!

Semester terakhir aku dalam TTS. Harap-harapnya.
Lepas habis belajar aku akan mengembara seni seorang diri.
Lebih banyak berpuisi barangkali. Atau apa-apa karya lain.
Bila dah cukup wangnya, aku akan letak share aku dalam The Qum Actors.
Harap-harap aku boleh menjadi seorang penteater yang profesional daripada TQA ni.

Semester terakhir ini juga banyak show yang menanti.
Baru lepas satu show Belenggu 50 tempoh hari.
Lepas ni ada show monolog di USM, pada hari yang sama juga ada show mime di Penang juga.
Kemudian ada show teater penuh untuk HalalFest di UTP.
Kemudian ada show pendek 10 minit untuk Ladies Night di UTP.
Kemudian ada sketsa untuk UTP Family Day.
Kemudian ada show teater untuk program V5 Go Green.
Kemudian kemuncaknya show bangsawan Tuah Hang Jebat di UTP.
Bulan Jun pula salah satu skrip aku telah dijemput (skrip yang dijemput, bukan penulisnya...) untuk dipentaskan oleh TQA.
Kalau jadi, satu kerja lagi nak proofread dan edit.

Untuk show HalalFest, teater penuh MONO & POLI, aku perlukan barisan pelakon baru.
Platform untuk mereka dilatih berlakon dan supaya mereka tak 'lari' dari TTS begitu saja.
(Mana Adam yang berlakon dalam teater 10 minit 'bab i' aku dulu tu?)

Sekarang aku tengah pening kepala dan buntu.
Buntu dengan skrip teater MONO & POLI tu.
Buntu dengan FYP aku tu yang dah sampai satu tahap yang menyukarkan.
Buntu yang amat dengan FYDP aku yang aku gagal untuk handle dengan baik.

Dan ini yang dinamakan

WRITER'S & ENGINEER'S BLOCK.

Dua-dua belah otak buntu. Stuck. Tak ada idea. Tak boleh fikir jalan seterusnya.
Cuti pun tak guna.
Tidur banyak mana pun tak guna.
Mungkin...
...mungkin jerit dan meroyan boleh jadi satu terapi yang bagus.

Ah, hadapi sajalah hidup ini!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan