Sabtu, Februari 20, 2010

Crush Crash Clash Gua

Nota: Entri kali ini paling jujur gua pernah buat dalam blog ni.


1995
Kali pertama gua blushing pegang tangan orang perempuan.
Tapi seronok juga rupanya.
Terus gua rasa macam suka tengok budak perempuan tu.
Budak perempuan tu penolong ketua darjah. :P


1998
Sukan Komanwel di Malaysia.
Gua suka dan bersemangat.
Jadi, gua sunat tahun tu.
Lepas tu terus bernafsu tengok budak perempuan.
Gua suka seorang budak perempuan ni beza umur 2 tahun lebih muda dari gua.
Budak perempuan pandai wo. Pandai ngaji Quran. Anak cikgu wo. Kakaknya waktu tu UIA wo.
Ingat lagi waktu rentas desa sekolah dia pakai baju warna ungu!
Dan gua ada tulis nama budak tu kat tapak tangan gua dan sembur minyak wangi Polo Blue milik abang sulong gua yang gua curi-curi sembur. (Aku juga sembur minyak wangi kat tali leher pengawas sampai Cikgu Sains ada pernah tanya kat kelas, siapa yang pakai minyak wangi kuat sangat baunya?)
Dan waktu tu ada seorang kawan gua yang suka kat budak perempuan tu jugak dan pernah bergaduh dan tak kawan kejap.
Pernah buat surat dan nak hantar kat dia tapi tak jadi sebab takut-takut. Loser gila gua!


2000
Pertama kali gua ada makwe.
Gua suka pandang pertama wo.
Waktu hari pendaftaran kot?
Lepas tu bila ada jamuan raya sekolah pun aku pandang-pandang juga.
Gua sedar waktu tu sah-sah lah cinta monyet.
Dalam 4 bulan macam tu member kelas gua hasut gua suruh break dengan makwe gua tu.
Kelakar dan bodoh. Ha ha.
Lepas break tu gua pun buat tak tahu sebab gua pun bisu dulu! Ha ha ha!
Tapi sekarang dah jadi member jugak lah.


2002
Gua ada kenalan pen pal beb! Rajin gila gua tulis surat kemudian pos.
Mungkin sebab tu sekarang gua dah boleh menulis.
Apa pun, pen pal gua ni ada kenalkan kat member-member dia.
Ada dua orang. Dua-dua boleh tahan elok rupanya. Haha.
Satu bernama Zurina, satu lagi Ayu.
(Sebab dah lost contact sekarang so aku dedahkan nama sebenar.)
Pernah juga keluar dengan si Zurina dan pen pal aku tu ke bandar.
Itu first time gua keluar dengan perempuan.
First time juga tengok wayang.


2003
Waktu ni gua dah tak bisu. Jadi kewujudan aku di dunia fana ni lebih dilihat dengan didengari dengan lebih jelas lah.
Gua ada join English In Camp dan kat situ gua dapat ramai kenalan perempuan.
Dari situ juga gua sangkut kat sorang minah ni yang tua setahun dari aku.
Linda namanya. Woah! Classic choice!
Memandangkan waktu tu gua tengah hangat tahi ayam rap sana rap sini, jadi gua pun ada buat satu lagu rap sebagai luahan perasaan aku pada dia. Woah!
Dari English In Camp tu jugak aku ada beberapa admirer seperti Normah, Fa, dan Azrin? Oh my god. Ada lagi, ada lagi tapi tak ingat.
Tapi sebab masa tu gua memang syok kat Linda tu sorang saja. Yang lain gua tak layan lah...
Akhirnya gua sudah cukup memendam rasa, gua selalu bergayut dengan dia guna telefon rumah yang mak bapak gua bayar tiap-tiap bulan tu, dan akhirnya di telefon juga gua berjaya meluahkan perasaan gua pada dia.
Itu kali pertama gua confess dengan perempuan.
Tapi gua kena reject. Ha ha ha! Loser!


2004
Gua tersangkut lagi kat sorang perempuan yang lebih tua setahun dari aku...
Gua cari pasal lagi la tu...
Macam tahun sebelumnya, gua pendam perasaan, gua luahkan pun dalam lirik-lirik lagu dan puisi-puisi.
Tapi gua tahu gua tak ada peluang. Jadi gua slow-slow lepaskan diri gua daripada kancah perasaan yang dipendam itu.
Jadi tak ada apa-apa yang berlaku. Gua dengan dia pun masih kawan sampai sekarang.
Dalam masa yang sama juga gua cari alternatif.
Gua cari kenalan perempuan dan jumpa dengan seorang perempuan bernama Zana.
Rupanya elok dan manis. Dan pernah keluar dating sekali. Waktu dating tu aku rasa sangat tak sedap badan, jadi lepas jumpa tu terus tak jadi dan akhirnya lost contact.


2005
Gua masuk kem khidmat negara dan gua kenal lagi ramai kawan perempuan.
Tapi macam biasalah, tak ramai yang gua berkenan dan boleh sangkut.
Antara beberapa kenalan perempuan yang significant dan yang aku masih ingat: Nanie, Nora, Ita, Hawa, Nabila, Lieya.. (Alamak! Mesti Fad akan baca ni!)
Dan akhirnya, gua dan Nanie pun sangkut paut antara satu sama lain. (Walaupun gua dengan Nora pun ada berpandang-pandangan.)
Itu aku kira sebagai kali pertama aku bercinta secara serius. Bukan cinta monyet dah.
Banyak juga kisah aku dengan Nanie ni tapi tiba-tiba aku rasa aku nak simpan saja buat masa sekarang dan kalau aku nak cerita pun, biarlah aku cerita pada Cik Misi.
Bila terfikir balik terus datang perasaan frust menonggeng tu.
Waktu tu aku jadi separuh gila bila aku diputuskan hubungan oleh dia.
Putus cinta atas sebab-sebab yang tidak dijelaskan olehnya.
Masa tu aku baru masuk UTP.
Bila lepas putus cinta tu, aku masih lagi ada menaruh harapan pada Nanie. Aku fikir waktu tu, mungkin aku boleh tunggu sampai hati dia terbuka lagi untuk kembali pada aku. Lama juga aku nak lupakan dia dan let go. Adalah dalam 2 tahun macam tu...
Jadi, 2005 sampai 2007.. aku masih mengharap dan menunggu macam orang bodoh yang gila.


2007
Aku bertemu dengan bakal isteri aku.
Enough said! :)


2008
Aku bertambah berisi terutamanya bahagian pipi dan perut.


2009
Aku dan Najwa sudah merancang untuk berkahwin.
Dalam tahun ni, Nanie tiba-tiba call aku. Entah dari mana dia dapat nombor telefon aku yang latest pun aku tak tahu. Tapi aku tak layan. Apa-apa SMS yang dia hantar pun aku tak balas. Maaf. Kau dah terlambat.


2010
Aku cinta padamu, Nur Najwa Zulqurnain.

6 ulasan:

  1. How romantic.

    Kawen jgn lupa jemput no! ;P

    BalasPadam
  2. eeee~~ tak maluuuu~~~ cakap kat orang~~

    BalasPadam
  3. Nizam,
    insyaAllah.

    Willywonka,
    memang waktu menulis ni aku tak malu.

    BalasPadam
  4. sop... bek ko kawin cepat2!!!!

    BalasPadam
  5. fulamak weh~ hakhakhak..jiwang woohh!! haaahaha

    BalasPadam
  6. Ko ada amik ubat pape ke sop???

    macam bukan ko je ni...

    BalasPadam