Jumaat, Januari 30, 2009

Saka Harimau 7 Keturunan

Dulu-dulu
masa zaman jahiliah
zaman mak bapak kita yang dah veteran sekarang ni tak tahu sangat pasal Islam
zaman orang perempuan tak ramai tahu yang menutup rambut itu WAJIB
zaman itu lah

Bapak aku kata,
askar-askar atau polis-polis zaman dulu-dulu
suka amalkan ilmu
untuk bagi kebal katanya
jadi bila kena tembak tak lah mati
Itu bapak aku kata,
bapak aku boleh kata sebab dia dulu askar juga
tapi dia tak pakai la ilmu kebal tu

Ada yang amalkan ilmu tu sejak dari muda sewaktu jadi polis
dan sampai dah pencen
tak buang-buang lagi jin yang jadi penghalang peluru-peluru tu
jadinya
dan jin tu pun dah jadi datuk dah sekarang ni
datuk jin
jangan salah taip jadi datuk jins
walaupun ia nampak seperti plural bagi datuk jin, tapi senator datuk jins nanti terasa
jadi, jangan tersalah taip
bahaya

Jadinya saka itu pun
mengganggunya setiap malam bermula pukul 12 tengah malam hingga 3 pagi
tiap malam dia mengigau dan meracau kesakitan belakang badannya seperti dicucuk-cucuk
macam mana aku boleh tahu seperti dicucuk-cucuk?
sebab mak aku pernah diganggu sewaktu tidur di rumahnya
dan mak aku kata seperti dicucuk-cucuk dengan jarum
lepas pukul 3 pagi sudah berhenti meracau
maklumlah waktu se per tiga malam

Jadinya saka itu pun perlulah dibuang
ditangkap dan dimasukkan ke dalam botol dan botol itu dibuang ke laut
Kalau tak dibuang
aku khuatir saka akan pergi pula ke keturunan tuannya


Harap dijauhkan



PS: Jangan sesekali minta pertolongan daripada jin, iblis, syaitan. Minta pertolongan daripada Allah semata-mata. Kalau minta selain daripada Allah, itu namanya.........? Dan apa hukumnya? Dan apa balasannya jika tidak sempat bertaubat?


Anda orang Islam, harus tahu jawapannya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan