Khamis, Ogos 13, 2009

Piggy?

Wo, hari ini baru aku boleh hela nafas lega.

Sejak aku mendapat khabaran buruk tempoh hari, hidup aku dihantui dengan bayang-bayang aku sendiri. Apa saja yang aku buat, di mana saja aku berada, bayang aku mengejar dan mengganggu fikiran aku, meresahkan hati dan sanubari.

Serabut, memang serabut.

Aku sudah dapat 4 orang pelakon bagi skrip "Bab I" aku. Semuanya budak baru. Dan semuanya perlu dilatih selama kurang daripada seminggu.

CIKGU - Adam

BUDAK 1 (B.A.B.I) - Hisyam

BUDAK 2 (N.Y.A.M.U.K) - Syahira

BUDAK 3 (V.I.R.U.S) - Nik Nadia


Aku terfikir untuk tulis skrip ni sebab wabak selesema babi yang melanda.
Dengan jumlah kematian yang meningkat.
Perhatian harus diberikan kepada frasa yang aku letakkan di awal dan di akhir, "Tidak diciptakan sesuatu kalau tidak ada maksud."
Itu intipatinya.
Bab I ini adalah salah satu eksperimen aku.
Siapa kata sains saja ada eksperimen? Seni pun ada eksperimen.
Kalau dapat, aku mahu penonton menangkap maksud yang aku cuba sampaikan:

Sifat-sifat pada babi yang harus dihindarkan daripada manusia 'mencontohinya'.


Sekian untuk kali ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan