Jumaat, Ogos 14, 2009

Mati Mati

Tiap hari, malah tiap saat, pasti akan ada kematian.

Sejak kebelakangan ni banyak juga artis-artis yang telah dijemput oleh Tuhan.
Sudah tiba ajal mereka, sudah tertulis.

Dalam masa yang sama juga, wabak babi mengambil nyawa seorang demi seorang.
Sudah tiba ajal mereka, sudah tertulis.

Bila sebut pasal mati, reaksi manusia boleh jadi dua yang utama:
Takut mati. Berani mati.

Kadangkala manusia rasa yakin yang dia akan hidup lagi pada esok hari.
Jadi jika dia sedar dia ada buat dosa, dia tahu dia perlu bertaubat, dia tangguhkannya.

Jadi tanya ini pada diri kau orang semua:
Apa yang buat kau rasa yakin yang kau akan hidup pada esok hari?

Ini sekadar peringatan kepada manusia semua.

Biarlah blog ini tidak hangat dan tidak dikunjungi ramai.
Tetapi apa yang aku tulis sekurang-kurangnya bukanlah sesuatu yang boleh difikirkan.
Lagipun aku memang dah privatekan blog aku ni.
Untuk pembaca yang setia saja, dan pembaca yang mampu faham tulisan-tulisan seni aku saja.
Sebab aku faham, takkanlah aku nak expect budak engineer atau IT di sini dapat faham tulisan seni, kan?

Sekian buat kali ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan