Jumaat, Ogos 28, 2009

Hari demi hari makin membunuhku

Fuh. Akhirnya minggu ini dapat diredah dengan baik.
Baru dapat hembus nafas lega.
Tak datang latihan Asylum petang Jumaat ni.
Pukul 5.30 baru selesai kelas dan pembentangan.
Hari tu pula hujan dan lambat datang.
Tuan direktor sudah balik.
Nasib orang miskin tak ada kenderaan dan tak ada usaha nak cari duit beli kenderaan.
Terpaksa menaruh harapan dan menagih simpati mereka yang sudi untuk beri tumpang.
Terima kasih kepada semua manusia yang telah beri aku pinjam motosikal, beri tumpang naik kereta untuk pergi ke bilik latihan teater sepanjang 4 tahun yang lalu.

Jadi, sekarang baru boleh hembus nafas lega. Fuh...
Eh, sekejap. Alamak.
Dalam senarai TO-DO-LIST ini ada sembilan lagi kerja yang perlu disiapkan.
Nampaknya hari demi hari semakin cuba membunuh aku.
Jangan tergolek mati di tengah jalan sudahlah.

Aku telah berjanji pada diri aku sendiri.
Tahun akhir ini aku akan utamakan pelajaran terlebih dahulu.
Waktu awal-awal dulu lainlah, aku sanggup ponteng kelas waktu petang semata-mata hendak datang latihan (walaupun latihan tu tak memerlukan aku).
Sekarang senario latihan berbeza. Ada jadual. Ikut babak. Siapa diperlukan saja perlu datang.

Hujung minggu ni ramai budak-budak dekat sini balik rumah.
Sebab Isnin ini cuti merdeka. Isnin hadapannya pula cuti Nuzul Quran.
Malaysia banyak cuti. Cuti-cuti Malaysia.
Tapi aku tak balik Batu Pahat. Tak juga singgah di KL.
Kemungkinan besar waktu cuti Hari Raya saja aku akan balik kampung.
Dan waktu selepas selesai peperiksaan akhir semester.

Hari demi hari kian membunuhku.

Cubalah, kalau dapat!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan