Jumaat, Ogos 14, 2009

Kualiti vs. Kuantiti

Minggu ni memang banyak show, terlalu banyak lebih-lebih lagi di KL.
Mungkin bulan ini bulan merdeka, mungkin juga semua nak buat sebelum Ramadan bermula.

TTS di sini juga apa kurangnya.
Ada show 10 minit. Ada 4 skrip.

"Jebat: The Other Version" oleh Dr Shark. (Walaupun skrip ni ada satu line Jebat ja)
"Berapa?" oleh SEFA.
"Bus Stop" oleh SEFA, idea oleh Dr Shark.
"Bab i" oleh aku.

Ada juga show untuk IW-52.
Skrip "Wa-Warna" oleh SEFA.

Ada mime show untuk majlis makan malam konvokesyen ke-9.

Dan dalam masa yang sama, ada latihan awal Asylum. Tapi prioriti perlu diberikan pada show paling dekat ni.

Tapi, macam yang aku pernah katakan sebelum ini, aku akan utamakan pelajaran aku terlebih dahulu. Aku akan cuba yang terbaik dalam teater, cuma jangan mengharap aku akan berlakon dengan mantap sebab aku bukan pelakon hebat. Nak natural bukan main payah. Masih ada constraint dalam diri. Masih ada insecurity. Tapi aku akan cuba sebaik mungkin. Walaupun payah dan sukar.

Apa yang aku khuatir adalah kualiti show.
Lebih-lebih lagi apabila tarikh show amat dekat, dan yang in charge show tersebut orang yang sama (macam tak ada orang lain kan).

Apa pun aku harapkan yang terbaik walaupun kualiti masih belum sampai tahap piawai.


Pelajaran aku pula sudah tidak ada masalah. Masalah tempoh hari sudah diselesaikan. Syukur Alhamdulillah. Sudah pasti ini menjadi pengajaran.
Projek tahun akhir aku menarik dan sesuai dengan minat dan citarasa aku.

"Economic Evaluation of CO2 Hydrate-based Technology: Separation Processes"

Jadi perlu buat terlebih dahulu rekabentuk konsep proses tersebut menggunakan perisian kegemaran aku, HYSYS dan barulah boleh buat analisa ekonomi.
Oh ya, supervisor projek aku ni Dr yang baru balik dari buat Ph.D dan aku selesa dengan caranya. Semoga aku gembira dengan projek tahun akhir aku ini!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan