Ahad, Ogos 23, 2009

IZALAN N.N.

Alhamdulillah sudah dua hari kita dapat menunaikan ibadah puasa.
Kalau kita sedar, masuk saja bulan Ramadan, pasti ada atmosfera puasa itu.
Bagi aku, aku dapat merasai atmosfera di bulan Ramadan ini suci.
Dengan adanya atmosfera ini, segala nafsu dapat dikawal.

Latihan teater Asylum akan bermula pada hari esok, hari ketiga Ramadan.

Watak-watak Asylum:

Y.B (Usop)
Atendan (Atul)
Baby (Acab)
Pak Cik (Anwar)
Mat Merah (Daus)
Mat Hijau (Nik)
Polis (Sultan)
Pengedar (Fikri)
Penagih (Azizi)
Fura Panda (Tasha)
Wartawan (Hisyam)
Uncle Sam (Timmy)
PBB/Hantu 1, 2, 3 (Hisyam, Fikri, Ash)
Penonton 1 (Half)
Penonton 2 (Cairell)

Tuan direktor, sila bantai gua habis-habisan.
Gua tak kisah asalkan gua dapat bawa watak YB ni.

Sejak dari Sasau dan Asylum, gua warna merah.
Sejak beberapa hari lepas, gua warna kuning.
Untuk YB, gua masukkan warna kuning okay ke?
(Ada respons audiens yang tonton show IW, aku bawa 'budaya kuning'!)
(Ada respons audiens satu lagi, 'mendalam'!)
(Ada respons audiens satu lagi, 'itu perli politik di Perak ke?')
Tak kisahlah apa kau orang fikir tu, semuanya betul.

Tiket bas balik raya nanti yang aku beli pun berwarna kuning.
Baju yang aku tengah pakai sekarang pun berwarna kuning.

Aku tak suka sangat warna kuning ni.
Entah kenapa Dr HM Tuah Iskandar selera pakai coat warna kuning menyerlah.


Tadi. Masa berjalan hendak ke bilik.
Teringat ada sebuah teater eksperimen TOILET.
Jadi apa kata aku buat eksperimen BATHROOM?
Mandi dengan air, darah, susu atau hanya udara?


Sekian.
Pertama kali oleh: IZALAN N.N.

1 ulasan: