Khamis, Mac 12, 2009

Mekot

Bila ada orang tag aku, biasanya aku tak buat. Itu rules aku secara general.
Tetapi rules are made to be broken. Jadi aku buat exception untuk tag daripada Mekot. Sebab aku rasa dia bersungguh-sungguh. Ha ha.


Sepuluh perkara tentang orang yang tag aku, iaitu Mekot:
  1. Nama penuh dia elok dan sedap bunyinya, tapi aku panggil dia Mekot dari hari pertama kenal sampai la ni.
  2. Dia pernah pinjam kamera digital Vivitar aku dulu yang cikai yang sekarang dah jadi arwah sebab termasuk 100% ke dalam air terjun ULU CHEPOR, I repeat, ULU CHEPOR! Haha. Meskipun kamera cikai, namun dia masih boleh hasilkan fotograf yang berkualiti.
  3. Senior dalam TTS. Pernah berehat sekejap dulu dan dah involve kembali sebelum dia graduate. Pernah berlakon juga dulu-dulu. Yang aku paling ingat sebagai Penjaga Pintu dalam teater Hmm..Begitu Panasnya. Tapi dulu dia selalu menjadi poster designer untuk TTS. Untuk lihat poster-poster tersebut, sila layari blog TTS.
  4. Menyanyi. Suara boleh tahan. Menyanyi nasyid dalam kumpulan In-Saff yang dah terkenal di UTP. Pernah juga mencuba nasib untuk Talent Searh dulu-dulu.
  5. Otai tarian kat UTP. Dulu giat menari. Sekarang sudah berehat, aku rasa. Aku pernah tengok dia menari dari belakang pentas masa aku jadi Stage Manager Appeciation Night IW-49 dulu.
  6. Pernah main gamelan di UTP. Aku kurang tahu pasal ni. Ha ha.
  7. Walaupun sudah berusia dewasa, namun dia awet muda (dan juga berjiwa muda he he).
  8. Selain suka main game The Sims 2 seperti yang Kapten kata, dia jugak WOWing.
  9. Dia jadi propman tolong masukkan aku dalam sangkar masa teater Kerusi Disember tahun lepas. Kalau tak aku yang kena masukkan diri aku sendiri dalam sangkar.
  10. Dia release logo TTS yang masih digunapakai sampai sekarang ni tapi dia sedang hasilkan logo baru tapi tak lepas-lepas pejabat!


Dan ini pula 10 perkara tentang aku, yang aku kurang dedahkan pada orang ramai:
  1. Nama Akin terilham sewaktu membaca majalah komik GEMPAK, ada suatu watak komik bernama Aki. Jadi aku terus terilham untuk tambah huruf N di belakangnya sebab aku rasa macam sedap bunyinya. (Abaikan nama yang seakan nama perempuan)
  2. Aku seorang yang pendiam, serius dan garang. Dan pemalu dengan perempuan.
  3. Aku dulu tak suka teater. Tapi sekarang aku passionate dalam teater.
  4. Aku suka fotografi pun sebab terpengaruh dengan Mekot since dia pinjam kamera aku dulu. Sebelum tu, aku guna kamera hanya untuk ambil gambar orang saja. Tapi sekarang aku tak ada kamera. Aku pinjam awek aku punya.
  5. Aku seorang anak lelaki bongsu yang manja bertempat. Dan aku dipasangkan dengan seorang anak perempuan sulong yang pandai mengemas rumah, memasak dan menjaga anak dan semua kerja-kerja dapur yang seharusnya dikuasai oleh kaum Hawa. Eh, ke sini pulak.
  6. Aku dulu tak dapat jadi pengawas sekolah sebab aku pendiam. Ha ha.
  7. Aku dulu jadi tumpuan para gadis pada pandangan pertama.
  8. Aku tengah design sendiri kad jemputan kenduri kahwin aku nanti.
  9. Sejak 1.5 tahun yang lalu, aku alami split-personality sampai la ni dan aku gembira dengan kondisi tersebut.
  10. Mula menulis sejak sekolah menengah. Gaya tulisan aku dulu lebih kepada motivasi terpengaruh dengan Dr HM Tuah Iskandar. Kemudian beralih kepada gaya yang puitis, jiwang dan romantis selepas SPM. Kemudian beralih lagi kepada gaya yang lebih melankolik, sedih, kecewa dan benci selepas putus cinta awal tahun 2006. Kemudian beralih kepada gaya yang lebih terbuka (tidak terpengaruh dengan mana-mana) selepas menceburi bidang teater dan kemudian beralih kepada gaya yang lebih kontemporari, menggabungkan madah, bicara, suara dan kata dalam satu bentuk gaya penulisan beridentiti sendiri mencerminkan jiwa Akin Muhammad dari pelbagai sudut yang mana semuanya terkandung di dalam TIGA ES...

5 ulasan:

  1. AKu sangat kagum, sebab aku baru nak cakap kat Mekot yg ko x layan tag sebenarnya...tup2, ada special entry untuk mekot lak. Nanti aku nak mintak gak la. Hahaha.

    "Aku seorang yang pendiam, serius dan garang. Dan pemalu dengan perempuan" - ayat pertama tu aku setuju. Ayat kedua tu...hmmmm (musykil sket)

    "Aku dulu jadi tumpuan para gadis pada pandangan pertama" - elaborate more plz =p

    dan no 10 tetap promote blog sendiri. Bagus!!

    BalasPadam
  2. Ayat kedua tu betul lah. Tak perlu musykil. =p

    Yang tu tak boleh elaborate. Nanti kena cepuk. =p

    BalasPadam
  3. terima kasih atas ulasan dari tag. hehehe.

    BalasPadam