Ahad, Mac 08, 2009

Bertemu Jodoh Lama

Macam biasa, bila tiba hujung minggu, Puduraya akan penuh dengan orang ramai
Memang sesak tahap tak payah cakap lah
Lebih hebat lagi bila musim perayaan

Puduraya sudah terlalu sesak
Plaza Rakyat di sebelahnya pula terbengkalai
Dulu ada ura-ura nak pindahkan terminal bas ke tempat lain
Tapi mungkin lokasi, lokasi, lokasi
Aku harap suatu hari nanti akan ada satu terminal bas yang luas dan selesa
Tapi kalau harapan itu hanya sekadar suatu angan-angan Mat Jenin
aku tak kisah - sebab aku rasa waktu tu aku dah tak naik bas!

Masa aku nak check nombor bas dan platform
masa tu aku meredah orang ramai yang membanjiri kawasan atas platform
tiba-tiba aku freeze serupa macam aku freeze atas pentas
ternganga jugak mulut aku masa tu
aku tengah syok nyanyi rap tiba-tiba aku freeze
oh, aku terjumpa kawan baik lama
aku rasa aku pernah introduce dia kat blog aku ni dulu-dulu, aku rasa lah
orang Muo
aku kenal dia masa kem dulu-dulu
zaman aku tengah mencari calon isteri dulu-dulu
zaman aku tengah miang-miang dulu-dulu
Nafi, orang Muo, kawan baik lama aku
bas dia jugak pukul 8, jadi tak dapat nak borak panjang lebar
tapi aku sempat juga berseloroh dengan dia
dalam kesesakan manusia itu

Walaupun dia belajar hanya di UiTM Sri Iskandar sementara aku di UTP yang jarak antara dua universiti tersebut bukanlah jauh mana
tapi jarang jugak SMS bertanya khabar
SMS pun jarang, inikan pula dating

Dan oh, dia sedikit slim sekarang sementara aku pula ada potensi menjadi Abang Roi.


ps: Dunia ini fleksibel. Ia boleh jadi besar. Ia boleh jadi kecil. Besar atau kecil dunia ini bergantung kepada kita dalam melihat sesuatu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan