Selasa, Mac 10, 2009

Lu Po Ya, Lu Lo Ya

NOTA: Ada elemen yang meloyakan sedikit dalam entri ini. Juga sedikit carutan yang tidak melampau. Bagi yang mengenali Akin Muhammad pada satu sisi saja, tidak digalakkan membaca bagi mengelakkan salah faham yang tidak diingini. Tapi macam biasa, kalau nak baca apa salahnya kalau hendak, tapi anggap saja elemen yang meloyakan itu suatu hiperbola, metafora, atau apa-apa-fora yang bersesuaian. Entri ini juga personal dan tiada isi yang penting. Tiada niat ofensif terhadap sesiapa. Sekadar catatan fiksyen berdasarkan kisah benar neraca hidup yang tidak seimbang kadang kala ke kanan kadang kala ke kiri. Ha fora ha fora.


Tahap stress gua menurun
buktinya tiada jerawat di muka
gua kalau stres
adalah sepam dua jerawat timbul (bukan sebab angau atau entah apa mak nenek lagi)
gua artist beb
kena jaga penampilan
kena jaga muka
(dan kena jaga badan, nampaknya)
itu semua aset gua
(selain bakat gua yang tak seberapa ni)
sebelum gua jadi artist dulu
gua tak macho
gua cengkung
gua tak urus diri
misai pun gua cukur dua bulan sekali
janggut dan kumis tak payah cakap
memang gua tak cukur
sampai gua kena cop jadi patung Mawi
gua tak mahu sudah ulang sejarah kelakar
gua tak mahu potong rambut nombor 3 atau 4 lagi
gua tak mahu botak
(tapi kalau berlakon untuk Asylum, gua pasti mahu ha ha)
gua macho sekarang pun sebab gua ada rambut berkilat dan keras sepanjang hari
terima kasih gel Elite kegemaran
gua pakai Elite, gua ingat itu wanita seksi (dulu lah)
masa tu gua kecik lagi (kecik-kecik dah usha wanita seksi)
gua tak ingat dah apa nama rancangan tu
hos dia Afdlin Shauki - ini gua pasti
masa tu Siti Nurhaliza hot dengan lagu hit Aku Cinta Padamu
jadi bila ada video klip Elite, gua suka tengok (dulu lah)
mungkin sebab itu aku menjadi pengguna tegar gel Elite dari kecik sampai la ni
itu pun selepas zaman gua guna minyak Tancho babi - maaf gua mencarut - sebab bau dia kaw kaw bukan ghau ghau macam Shamsul punya bedak (bedak ka?)
zaman-zaman budak kecik dulu memang suka ikut-ikut orang
ada member gua dulu pakai minyak Bon untuk lebatkan janggut, misai, kumis, sideburn atau jambang
eh apa jadah kecik-kecik dah nak lebatkan jambang
entah bulu ketiak atau ****** sudah tumbuh atau tidak itu gua musykil - gua kena censor sikit
sini ada CCTV karang gua kena ban tak pasal-pasal
jadi gua pun cuba try test minyak Bon yang lagi sekali, bau superkaw-kaw-mali-kaw
bau dia ha ha haram tapi gua syak kenapa gua masih sapu kat janggut dan kumis gua dan sideburn gua sekali
last-last misai gua tumbuh seperti cendawan lepas hujan -(Tapis, eh, ditapis nanti ada orang salah faham yang itu nama field)-
di Klinik Dr Zain
masa kecik-kecik dulu ubat demam dari klinik dia mujarab dan sesuai dengan gua
jadi gua buat keputusan (kecik-kecik dah pandai buat keputusan) untuk masuk JAWI eh jawi di klinik Dr Zain tersebut
-(ditapis)-
ada pembantu dia (wanita wo) membantu apa-apa yang patut
masa tu dah kena bius
baru pembantu wanita tersebut membantu apa-apa yang patut
-(ditapis)-
masa tu ramai laki budak laki dalam kelas gua -(ditapis)-
gua rasa macam dah besar waktu tu
malah, gua sudah lebih tinggi berbanding rakan-rakan gua yang lain -(ditapis)-
gua bangga -(ditapis)-
wah, bangganya gua

Tiada ulasan:

Catat Ulasan