Jumaat, Februari 27, 2009

Saksikan Cleavage dalam Rasukan Ablasa

Bulan lepas 'profesor' filem punya filem released dekat panggung.

Bulan ini 'profesor' filem punya filem satu lagi released dekat panggung.

Wah, berdaya maju pembikin filem ini.

Mana taknya, sebab itu dia jadi 'profesor' filem.

Ah, cut the crap.


Aku sudah menonton filem terbaru Razak Mohaideen "Rasukan Ablasa".

Filem ini filem seram, bukan romantik seram atau romantik komedi seperti kebiasaannya.

Sudah banyak filem tanah air kita yang sebegini.

Aku tertarik dengan pandangan seorang rakan:

"Hantu Melayu" oleh Abdul Hadi Alias


Kalimah agung dilaung-laungkan.

Ternyata, pelakon berlakon dengan lakonan.

Aku berasa sedikit jengkel dengan adegan seks (foreplay) di awal cerita. Dan ada watak yang sudah dirasuk menjadi perempuan yang menggoda. (Aku nampak cleavage, ya!)

Kemudian ada babak si hero cerita ini yang terselamat daripada rasukan (kononnya) singgah solat Subuh di sebuah masjid.

Ah, cut the crap.


Secara keseluruhannya, filem ini satu lagi hasil tak berkualiti 'profesor' filem.

Jadi, untuk "Rasukan Ablasa":

Cerita: 1/5
Lakonan: 0.5/5
Visual: 2/5
Bunyi: 2/5


ps: Nasib baik kesan khas KRU Studios. Anyway, 'profesor' tak jadi kameo ke? Macam biasa?


Saksikan cleavage dalam.. Rasukan Ablasa!

10 ulasan:

  1. ko tengok citer ni?!! kat panggung ke??!!

    sejak training kat KL ni, selalu pulak tgk wayang ek? lupa lak, kat UTP dulu jauh sgt nak ke Ipoh...huhuh

    aku mungkin x kan tgk citer ni sebab:
    1. pelakon dia x terkenal sangat
    2. cerita hantu melayu selalunya stereotaip...(JPB is good I think...Congkak is so-so...yang lain tu...hmmmm)
    3. citer ni filem proff...last time aku tgk mistik (yg disebut2 filem seram malaysia pertama), aku end up frust sbb membazir RM8 dan gegendang telinga yang hampir pecah sbb ada jeritan pelakon pada setiap scene...

    BalasPadam
  2. yes, aku tengok filem ni so that aku tahu apa yang aku boleh kutuk. huhu

    BalasPadam
  3. tapi komen ko dan beberapa bloggers lain buatkan aku nk tgk pulak...so aku leh join kutuk...hahaha

    BalasPadam
  4. ha ha

    boleh2. kiranya, bayar tiket RM10 untuk kutuk.

    BalasPadam
  5. ekk! jgn kutuk dik.. bagi komen 'membina' ;-)

    *rev yg jujur

    BalasPadam
  6. scene minah kena rasuk menggoda tuh ada gak cleavage... ehheeh

    BalasPadam
  7. cerita nih sesuai bawak awek untuk diromen dalam panggung jer dengan alasan konon2 nak tgk file tuH! bodo punye prof.

    BalasPadam
  8. wat bazir rm 12 je tengok crita antu mlayu. sumer feedback yang aku dapat dari sesaper, citer antu melayu memang 'hantu sampah'.

    BalasPadam
  9. bapak mahal tiket RM12 kat mana tu? haha

    BalasPadam
  10. Namun ada SEDIKT peningkatan dalam filem terbarunya, Skrip 7707. Mungkin ada kesedaran dalam diri prof. hehe. Harap menonton ye:p

    BalasPadam