Selasa, Februari 03, 2009

Amalan Harian Unta (Betina), Artis Yang Tak Artistik

Gua suka jalan-jalan seorang diri
bawa diri dan jiwa gua bersama
sebab gua boleh berhenti bila-bila masa
bila gua ternampak sesuatu yang gua rasa amat bermakna
gua boleh lihat benda itu lama-lama
tanpa perlu gua fikir akan orang lain
Kalau gua bawak bini gua jalan-jalan, gua tak dapat buat macam tu beb
kalau gua buat, nanti dia cepuk gua
dia takut orang keliling fikir gua ni gila

Biarlah gua gila di mata orang lain
asalkan tak gila di mata Pencipta gua (maksud aku, Pencipta aku dan juga gua, as in cave)

Hari itu gua nampak satu papan iklan
produk pati prun
di papan iklan itu
ada gambar statik seorang artis tanah air sebagai dutanya, barangkali
selain gambar produk pati prun tersebut
gua ingat lagi gua juga pernah jadi promoter produk pati prun itu
tapi itu hanya untuk dapatkan markah presentation PCS aku ja
gua ingat sebab gua buat presentation tu sambil lewa ha ha

OK, gua nak off topic kejap

Gua memang malas
ada orang cakap, gua cakap macam orang malas, tak ada semangat
tapi gua nak tanya, gua ni malas ka? gua ni tak ada semangat ka?
ha ha
yang kenal gua, pasti tahu jawapannya
yang tak kenal gua, boleh ambil masa untuk kenal gua
masih sempat lagi ni
sebab gua masih belum sampai ajal
jadi sesiapa yang pernah mengumpat gua di belakang (dengan erti kata, mengata sesuatu yang gua tidak suka tanpa kehadiran gua di lokasi pengumpatan)
masih sempat lagi minta maaf daripada gua
gua boleh maafkan
tapi kenalah minta maaf dulu baru gua boleh bagi
gua rasa, ramai di luar sana tu yang masih belum minta maaf dari gua
gua rasa, ya gua memang selalu rasa saja
tapi gua rasa, rasa betul
sebab rasa yang penting, bukan kata
kata boleh tak betul
tapi rasa selalu betul

Berbalik kepada papan iklan
tertulis ayat yang buat gua rasa nak tergelak (gua rasa saja, ya rasa saja)
kalau gua ustaz, gua mesti beristighfar Astaghfirullah


"Inilah amalanku.. Hariku tak sempurna tanpanya.." - Unta (betina), artis tanah air yang tak artistik


Tapi mungkin juga botol produk pati prun itu adalah suatu simbolik kepada amalan harian seorang Islam iaitu SOLAT?

Well, who knows?

1 ulasan: