Selasa, Februari 24, 2009

Lari dari Kerja (1) - Genting

PMU Staff Annual Gathering 2009 @ Genting View Resort

Memang tak dapat dinafikan, rutin bekerja di pejabat agak membosankan.
Walaupun kerja-kerja yang dilakukan berbeza-beza, tetapi rutin harian mula dari awal pagi hingga habis waktu bekerja memang tidak dapat dielakkan. Kadang kala muka-muka yang sama kita akan nampak di dalam tren atau bas, muka-muka yang sama juga dapat dilihat di dalam pejabat.

Aku tekad. Habis saja kontrak 10 tahun dengan PETRONAS, aku mahu kerja sendiri. Aku tak mahu hidup berasaskan rutin yang membosankan. Aku tidak mahu rutin. Aku mahu tiap hari adalah unik.

Tapi mungkin itu hanya kehendak naluri semata-mata. Susah hendak elak rutin hidup. Jadi apa yang boleh dibuat adalah untuk menjadikan tiap hari kita yang rutin itu istimewa dan unik. Baru hidup kita akan segar. Fresh.

Sabtu yang lalu ada family day PMU. Aku hanya membantu kerja-kerja komiti. Apa-apa yang boleh dibantu. Seronok juga sekali sekala dapat melupakan kerja di pejabat. Selesai, sempat bersiar-siar juga. Itu kali pertama aku ke Genting. Gila noob. Lepas ni boleh pergi lagi.

Sebab seronok, walaupun penat tetapi tak penat sangat.
Esok petang pula, aku akan ke UTP.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan