Khamis, Februari 19, 2009

Rap Celaru Bercelaru (Silver Version)

tak kan melayu hilang di dunia
ya, aku melayu di dunia ini
melayu celaru bercelaru

[verse 1]
ding dong ting tong oh macadongdong
buka pintu jangan kunci jangan buat lopong
mulut ternganga buat-buat tak tahu
dah dizipkah mulutnya sampai kau jadi bisu?
masuk rumah jiran buat macam rumah sendiri
kalau salah duduk nanti patah kerusi besi
aku datang nak tanya bukan datang nak cerita
apa salah apa benar tuduhan mereka?
dedah, expose, aurat kau terbuka
sendiri mengata, sendiri yang terkena
tutup rambut pakai cemara
tutup malu nak pakai apa?
kenapa ramai orang suka buat dosa
sedapkah nikmatnya seperti bersenggama
bersenggama pun jangan rakam-rakam video
takut nanti tersebar habis nanti dia O-O-O
OMG! Oh my god! Baru nak ingat Tuhan?
sesal kemudian tak berguna, sesal dulu 'pendapatan
kalau sudah sedar masa hidup masih boleh bertaubat
kalau sedar lepas mati see you in hell lah, keparat!

[chorus:]
kalau memang sudah buta
buta hati mata celik
timbang adil berat sebelah
timbang dosa rapi-rapi
kalau memang sudah buta
buta hati dah tercelik
kena tipu dengan mata
kena tipu sampai menangis

[verse 2]
Haru biru rakyat buntu yang mana satu hala tuju
kiblat salah kompas salah? apakah punca masalah
orang kata kita kata dia kata engkau kata
rakyat kita sejahtera
apakah benar di sisi agama?
Gua tak kacau lu, lu tak kacau gua
inilah terjadi di dunia
susah senang sendiri-sendiri
kaya raya suka hati
sorang-sorang duduk sepi
sepi hati cari bini
bini buat latih tubi
tiap hari macam cuti!
Hei! Mana boleh jadi
negara kita, kita jaga hartanya
bukan rampas kuasa
bukan bodek raja
bukan juga mabuk marijuana
salah kiblat salahkan kompas
salah depa salahkan (pause) PASS!
pass, pass, lupa pasword pulak
macam mana aku nak sambung
keras dah otak
oh ya aku dah teringat
passwordnya adalah: A.B.U K-Parat!
zaman banyak K-itu, K-ini dan K-J
dan K-K di K-L di kota di raya di lumpur di rumah di Berak (sebutan Arab)
banyaknya mazhab aku tak larat
nak tengok nak saksi nak undi nak kutuk nak perli nak sindir
tak makan tak sihat tak pandai tak cukup tenaga dan ilmu dan modal insan
ironiknya negaraku yang tercinta!

[chorus]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan