Rabu, Februari 11, 2009

Penulis Tarikh, Hari Bulan & Kedatangan di Papan Tulis

Aku google nama sekolah menengah aku dulu-dulu.
Aku jumpa gambar nostalgila ni.




Semua dalam gambar ni semua kawan lama-lama entah ingat lagi atau tidak nama-nama mereka.
Dan perhatikan di papan tulis itu.
Akulah yang menulis tarikh, hari bulan dan kedatangan di papan tulis itu.
Dengan kapur.

Sekarang baru aku tahu.
Kenapa dulu-dulu aku selalu kena tulis itu tulis ini buat itu buat ini yang melibatkan suatu perkara yang perlu nampak cantik.

Sekarang aku sedang memerah otak.
Mencari ilham menulis.
Skrip SANGKALA dan LATEX (dan Aku Bukan Loser! yang tak siap-siap)

Berselirat idea di sana sini, merata-rata.
Nak jalinkan satu demi satu itu makan masa.

Makan masa aku.

Aku makan masa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan