Jumaat, Ogos 31, 2007

Suara Akin II - Episod 16 - Merah Nani

Saya paparkan lirik lagu Waheeda - Nani secara tiba-tiba.
Entah kenapa? Entah lah.. Tak pasti. Huhu..

Nani
Album : Binafsha
Munsyid : Waheeda
http://liriknasyid.com

Nani nani nani..... nani...

Ismi gameel
Habbu lisani
Daiman biyul
Wiynadi nani

Wa'yunhassul
Malhasy mathil
Warmusyhaslah
Wislah gameel.... aisyaf khayali
Nani nani nani

Uli'mal eh
Lammat sibnil wahdi
Uli'mal eh finari wiyya suhdi

Danti hubbi ya nani
Wa umri kaman Syuwayyah
Danti leili wanahari
Wa hubbi ah ya'nayya

Haram tibid haram
Ihna mabinna khisam
Albi daim fi hubbak waasyikil gharam


Err.. tak faham pula. Lagu dalam bahasa Arab la ni kot..
Sesiapa yang faham tolong tafsirkan untuk saya.
Saya berminat dengan tajuk lagu ni saja. (Hoho!)


"Ambang Nostalgia"

Ketika diumumkan nama dan watak-watak yang pernah didukung oleh mereka, seorang demi seorang, diiringi pula dengan sorakan yang lain, serta diikuti dengan dialog yang paling mereka ingati sepanjang penglibatan mereka, setulusnya hati ini tersentuh seketika mood dan karakter sedang dihayati.
Berlatarbelakangkan pula lagu yang agak menyayat hati di samping meningkatkan semangat sesiapa yang berjiwa.
Ya. Aku tidak dapat menafikan akan rindunya diri ini hendak bersama-sama dengan mereka di atas pentas pada masa akan datang.
Mereka telah mengisi ruang istimewa dalam kehidupan ini.
Sedang aku diuji dengan tulus sucinya persahabatan yang aku miliki.
Gelak ketawa, sedih berduka yang dikongsi hanyalah satu omongan kosong, mungkin ada dan tiada setelah bergelodak jiwa, hati dan mindanya pada agenda yang lebih besar pada fikirannya.
Namun pemergian diisi dengan kehadiran.
Dan kehadiran diganti kembali dengan pemergian dan perpisahan.
Memang benar, setiap pertemuan pasti ada perpisahan.
Hakikat sajalah yang dapat aku terima.
Dalam meniti arus deras dunia.

Terima kasih rakan-rakan seperjuangan.
Akan ku kenang segala kerinduan.
Dalam mencapai maksud kehidupan.

1 ulasan:

  1. Ada rezeki kita bersua lagi. Terima kasih atas segalanya selama perkenalan kita di TTS =)

    BalasPadam