Selasa, Julai 01, 2008

Orang Kampungku Yang Ba Wau Dal Wau Ha

Dah lama aku tak rap.
Jadi aku nak rap.

[verse 1]
Dengar sini orang-orang kampungku,
aku berdiri di sini untuk memberitahu
tentang kebodohan
tentang kedangkalan fikiran
rakyat jelata kampung sekalian
yang cukup-cukup makan
tak cukup makan
sampai bila pun tak akan hidup senang
katakan BN menang hidup kan jadi senang
oh tidak pula ia menjadi satu kenyataan
aduhai kenapalah orang kampungku sebegini?
begitu bodoh dalam menentu realiti
masa depan dan kehidupan rakyat di bumi
bertuah ini
negara Malaysia
kononnya aman tapi pemimpin macam haram
banyak buat salah
banyak buat tahi
banyak makan rasuah
banyak makan tahi
banyak tindas orang
banyak tindas rakyat
tapi diri sendiri yang rosak dan korup
abaikan tanggungjawab
membantu rakyat
memimpin masyarakat menjadi satu
satu satu satu tamadun
tamadun yang gemilang

[korus]
oh rakyat kampungku
sedarlah siapa yang diundimu
oh rakyat jelataku
cubalah kau fikirkan hidupmu

[verse 2]
adakah senang?
susah kan?
berapa gaji sebulan?
sikit kan?
adakah kau hidup senang?
susah kan?
berapa banyak bijik kereta yang kau pakai?
adakah kau hidup susah?
susahlah!
berapa banyak pil tidur yang kau telan?

sampai kau tak sedar diri
ketika kau buang undi
kau pilih YB kaprawi yang haram macam babi
bukannya dia babi
cuma macam babi
oh adakah aku berkata babi?
oh adakah aku tersilap kata tadi?
oh tidak kan? bukankah aku ini sopan? kan?


Dah sampai situ saja aku rap
Aku malas nak rap
Buat pening kepala aku jaa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan