Selasa, Julai 01, 2008

Baik Aku Tengok Kartun Wonderpets!

Berita di media massa tidak boleh dipercayai.
Siapa yang percaya maknanya dia ba wau dal wau ha.
Orang-orang kampungku percaya.
Maknanya orang-orang kampungku ba wau dal wau ha.

Kecuali keluarga aku.

Ada orang kampung aku masuk jail sebab jadi dalang curi motorsikal.
Amboi bukan main tak habis sekolah nak ikut jejak langkah pemimpin korup.
Tapi lepas dia dapat motorsikal (curi) yang baru, dia bawak motor tu keliling kampung.
Bukankah itu suatu kebodohan yang nyata?

Kat kampung aku ada mat pit yang dah berumahtangga.
Dia tak ada kerja.
Tapi bini dia terpaksa kerja (baru-baru ni).
Maklumlah senggama rajin.
Keluar anak tak nak pulak jaga betul-betul.
Patutlah ramai orang kampung aku tak dapat masuk UNIBERSITI.
Sekolah pun ada yang tak habis.
Patutlah ba wau dal wau ha.

Oh.
Aku kutuk kampung aku sendiri.
Tapi aku hanya nyatakan realiti.
Orang-orang kampung lain janganlah ikut pulak.
Jadikan tauladan.

Daripada tengok Buletin Belit di tivi ataupun baca Utusan Pembohong,
lebih baik aku tengok kartun Wonderpets!

Wonderpet, wonderpet
kami datang!
Membantu orang kampung yang kebodohan.
Kami tak besar dan kami tak kuat
bila bekerjasama semua jadi mudah.
Yeay.. Wonderpet! Yeay!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan