Isnin, September 07, 2009

Teater Antarabangsa?

Dulu Dr Shark pernah mencetuskan idea untuk tidak bertanding dalam pertandingan teater Melayu di Malaysia. Lantas disuruhnya aku untuk mencari mana-mana peluang pertandingan teater antarabangsa.

Tapi itu cerita lama.

Tapi baru tadi aku terfikir semula akan perkara ini. Lantas aku memasukkan kata-kata kunci "international theatre festival" dan akhirnya ada beberapa laman yang berkaitan:

Rubicon International Theatre Festival

Revolutions International Theatre Festival

Fringe Theatre Festival


Dan banyak lagi lah.

Jadi, selain Asylum The Movie dalam projek masa depan TTS, apalah salahnya mencuba untuk menyertai festival teater antarabangsa pada masa akan datang.



ps: Tapi apa-apa pun, aku perlu menimba banyak lagi pengetahuan dan pengalaman dalam bidang teater ni. Aku ada disuruh oleh Dr Shark (lagi, ya dan lagi) untuk menjadi salah seorang pendidik TTS.

So?

1 ulasan: