Selasa, September 15, 2009

Salam Aidilfitri daripada Y.B Asylum

Tuan-tuan dan puan-puan,


Sedikit sibuk dengan hal dunia sejak kebelakangan ini.

Esok pagi kena bentangkan projek tahun akhir ini di hadapan internal examiner, AP Dr Azmi Shariff. Jadi kena hantar semua yang perlu esok pagi juga.
Bagus juga rasanya. Cuti raya boleh goyang kaki tanpa hirau apa-apa.

Budak-budak produksi Asylum kena ada di UTP semula hari Isnin 28 September nanti.
Walhal aku dah beli tiket balik UTP hari Selasa 29 hari bulan. Minta-minta ada lagi tiket bas hari Ahad 27 hari bulan tu.

Masa adalah suntuk buat produksi Shark Attack. (Macam biasalah, tak pernahnya tak suntuk)
Apa pun kami cuba buat yang terbaik untuk semua bakal penonton.

Latihan Asylum semakin progresif. Cuma babak akhir yang paling sukar itu belum dilakukan lagi. Pendek kata, semua pelakon dalam semua babak perlu diasah, dicantikkan, dikemaskan, digilapkan lagi dan lagi bagi menjamin kualiti dan mutu persembahan. Orang bayar tiket, kenalah buat yang terbaik. (Walaupun sepanjang pengalaman aku menonton teater, banyak kali aku menghadapi situasi ketidakberbaloian tiket mahal-mahal, terutamanya di....)

Okaylah. Aku akan balik kampung hari Jumaat ini. Malam. Sampai kampung waktu Subuh, hari terakhir Ramadan.

Di kesempatan ini, saya selaku Y.B di sini ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin kepada tuan-tuan dan puan-puan semua. Di kesempatan ini juga saya nak menasihati tuan-tuan sedikit, kalau dapat duit raya ke.. duit bonus ke.. duit terlajak ke... durian runtuh ke... Tuan-tuan kenalah berhati-hati sedikit berbelanja tu. Simpan saja durian tu di bank!

Bye~

1 ulasan: