Jumaat, September 18, 2009

Bangku Boleh Lipat Idaman Akin Muhammad

Eh bukan bukan kerusi panas H.O.D
bukan kerusi kabinet
"..duduk aku hanya di atas lantai" - Putra, Teater Kerusi
tapi kerusi tuan direktor ini
nak letak satu kat rumah buat perhiasan




Dan bangku boleh lipat seperti di bawah ini dah lama aku aim nak angkut sebijik
ada jual kat Jaya Jusco
apa aku nak buat dengan bangku boleh lipat ini?
tahu-tahu, paham-paham sajalah ya



Dan kalau ada jual bangku boleh lipat seperti ini, aku ingin angkut sebijik juga
boleh buat perhiasan di rumah
kalau tak guna buat duduk tunggu bas dekat bus stop



budak-budak teater aku nanti tak payah lah bagi hadiah kahwin pinggang mangkuk retak, kuali bontot hitam, periuk nasi banyak kerak atau pun tabung gas
bagi hadiah kahwin yang sesuai
bangku-bangku boleh lipat seperti di atas, misalnya
ataupun platform kecil untuk aku letak atas pentas
atau buat hiasan di rumah
kalau tak ada show

2 ulasan: