Isnin, September 07, 2009

So?

Siang hari ini aku pergi ke Menara DBKL 3, bersebelahan dengan UniKL.
Urusannya untuk hantar dokumen yang diperlukan untuk mendapatkan lesen hiburan mementaskan teater di KL nanti.
Aku bergegas pergi dan balik sebab tiket aku perlu kejar bas balik ke UTP sebelum pukul 12.30 tengah hari.

Atmosfera kerja di situ sedikit lembab. Gerak kerja sedikit perlahan.
Tapi memandangkan tidak ramai orang di Jabatan Perlesenan itu, ia tidak menjadi masalah.
Seorang pekerja wanita 40-an yang melayan aku.

Dalam masa menunggu dia menyemak dokumen-dokumen itu, aku amat berharap tiada masalah yang akan berlaku dan semua akan berjalan lancar.

Tetapi...

Borang Permohonan Lesen Hiburan yang berwarna kuning itu berserta dokumen-dokumen yang diperlukan didalamnya perlulah disediakan sebanyak 5 set. Aku hanya bawa 1 set saja.

Pasal banner dan bunting pula lagilah banyak yang perlu diperbetulkan. Tak perlu rasanya nak tulis satu-satu dekat sini.

Tapi syukur. Sempat sampai di Pudu Raya untuk balik ke UTP.


ps: Sepanjang dua malam ini aku dapat SMS untuk pergi latihan teater. Nampaknya bukan aku seorang saja yang tidak datang latihan. Masa suntuk. Sekarang terpulang kepada pelakon sendiri untuk berlatih watak yang perlu dibawa nanti.

So?


Oh ya, aku dah pun hantar ketiga-tiga skrip aku ke Kakiscript

1 ulasan: