Khamis, September 17, 2009

Tat Epal Untuk Dr. Shamsul

Raya dah dekat. Show pun dah dekat.
Antara kuih raya yang popular adalah kuih tat. Biasanya tat nenas.

Jadi macam biasa. Ada saja idea yang terpacul keluar.
"Tat Epal Untuk Dr. Shamsul"
Sebuah telemovie sempena Hari Raya. Ya lah, musim Raya ni kan banyak telemovie siar kat tivi.
Skrip ini skrip masa depan. Ada masa nanti bolehlah buat. Dah tua nanti waktu aku dah bersara bolehlah buat.

Semalam aku sudah selesai bentangkan projek tahun akhir aku.
Komennya mengatakan yang aku boleh dan mampu buat projek aku tu dalam masa kurang setahun ni.
Dan satu lagi fundamental aku kena kukuh lagi. Kena kuat sehingga boleh nampak bayangan ikatan hidrogen yang terbentuk. Maknanya, kena faham sampai tahap molekul lah.

Malamnya macam biasalah, ada latihan teater. Malam ini aku sedikit pening kepala.
Sama ada terlebih tidur atau terkurang tidur.
Dan malam itu juga adalah malam terakhir latihan sebelum cuti raya.
Perlu balik semula ke UTP hari Ahad 27 hari bulan.

Tentang latihan pula. Setakat ini kami belum ada full run. Sebab pelakon yang datang latihan tidak pernah cukup. Tak pernah semua ada sekaligus.
Jadi full run hanya akan berlaku pada Isnin dan Selasa 28 dan 29 hari bulan ini.
Pagi, petang dan malam hingga lewat malam sampai sakit badan.
Oh, aku rasa kebarangkalian aku hendak sakit-sakit badan adalah kurang sebab aku hanya berdiri di belakang rostrum dari awal sampailah babak klimaks.
Jadi ruang aku hanya di situ. Di belakang rostrum itu. Jadi kenalah pandai main ruang yang terhad tu.
Tak macam aku jadi Mat Merah dulu. Terkinja-kinja atas pentas dari saat pertama hingga saat terakhir (Adalah, keluar masuk pentas sekejap-sekejap. Oh, tidak. Jangan keluar aura Merah aku. Jangan!)

Show di UTP aku tidak berapa nak risau (risau juga, tapi tak sehebat kerisauan aku untuk show di KL!). Selepas TTS dan TQA berjaya dengan Shark Attack Tour ni, maka ia akan menjadi satu kayu ukur buat TTS dan juga TQA.
Minta-minta (doa-doa) DBKL akan luluskan permohonan lesen hiburan di KL secepat mungkin.
(Selamat berjaya, Anwar!)

Sekian saja melaporkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan