Rabu, September 09, 2009

Bercinta & Berkorban Hanya Sekadar Satu Perkataan

Dalam sibuk-sibuk dengan projek-projek tahun akhir ni, aku sempat lagi jalan-jalan berbelanja di pusat membeli-belah terkenal di tanah air.
Hari tu aku baru angkat satu coffee maker jenama ELBA warna hitam-perak.
Lepas ni aku target nak angkat toaster pulak. Lepas tu kipas air-cond berdiri.
Dan lain-lain barang perabot dan elektrik elektronik. Bukan apa. Sikit-sikit lama-lama jadi bukit.
Dah kahwin nanti dah banyak perkakas rumah yang dah ada.

(Jadi tak perlulah aku canang pada dunia betapa aku serius bercinta kan... Bercinta itu hanya satu perkataan. Kalau tidak diberi makna pada perkataan tu, ia hanya sekadar satu perkataan yang tiada makna. Jadi, setiap orang ada makna tersendiri yang boleh dia masukkan dalam perkataan itu.)

Hidup kena banyak berkorban. Barulah kau dapat rasa yang kau tu betul-betul hidup.
Ramai saja manusia yang tidak hidup dengan betul. Malah ada sahaja manusia yang sudah jadi mayat. Mayat hidup.

Macam aku katakan tadi. Berkorban hanyalah satu perkataan. Kalau tidak diberi makna pada perkataan tu, ia hanyalah sekadar satu perkataan yang tiada makna.
Jadi, mengikut pandangan aku, apa-apa sahaja perkataan wujud dalam dunia ini, jika tidak diberi makna (oleh si pelaku) maka, ia tidak bermakna.
Tidak bererti. Dan boleh blah. Berambus. Bye. Bye.



ps: Boleh jadi isi dalam skrip ni...

2 ulasan:

  1. hahaha.. best2..
    bekorban pun jangan la kerana nama dan populariti..
    keihklasan yg utama.. wiwit

    BalasPadam
  2. betul.
    dan ak plg suka part ni
    "Jadi tak perlulah aku canang pada dunia betapa aku serius bercinta kan... Bercinta itu hanya satu perkataan. "

    laenlah kalau dah bernikah, elok dihebohkan~

    BalasPadam