Khamis, September 10, 2009

Perasmian Projek-Projek oleh Y.B

ehem. ehem.

Y.B nak baca sajak sikit lah ya

kaulah mega,
kaulah giga,
kaulah tera,
kaulah peta,
kaulah exa,
kaulah zetta,
kaulah yotta,
kaulah xona,
kaulah weka,
kaulah vunda,
kaulah uda,
kaulah treda,
kaulah sorta,
kaulah rinta,
kaulah quexa,
kaulah pepta,
kaulah ocha,
kaulah nena,
kaulah minga,
kaulah luma


Sebagai Y.B di sini, dengan ini saya merasmikan projek-projek KILO, MEGA, GIGA dan TERA ini!!!


KILO - HR Management in Small Organizations: Issues and Challenges

MEGA - Cathodic Protection System

GIGA - 8CO2.46H2O

TERA - VA


Oh, tak lupa juga, satu lagi projek yang lebih besar daripada TERA, iaitu:


PETA - SHARK ATTACK! (Oh, yang ini super bahaya)


Latihan karaktor Y.B aku masih tidak konsisten. Kadang kala aku rasa ok. Kadang kala aku rasa tidak. (Mungkin sebab kadang kala aku datang latihan. Kadang kala tidak.)
Sedang cuba berlatih untuk memberi makna pada tiap patah perkataan, enjoy tiap patah perkataan. Itulah latihan yang dapat aku lakukan sendiri. Lepas itu tunjuk depan direktor, macam mana.
Tapi aku dapat rasa sedikit kelainan kali ini.

Bagi watak-watak lain pula, aku rasa mereka perlu berlatih dengan lebih gigih lagi.
Semua watak (termasuk watak aku sendiri) ada masalah.
Macam Y.B masih belum dapat relaks dan light sepenuhnya.
Macam Atendan pula karaktor masih ON-OFF.
Macam Baby pula masih kurang comel.
Macam Pak Cik pula adakalanya pacing terlalu cepat.
Macam Mat Merah dan Mat Hijau pula kegilaan belum nampak lagi, tidak cukup hiper, tidak cukup reaksi (watak berdua ni akan sentiasa ada dari awal sampai akhir).
Macam Penagih pula belum cukup desperado dan high. Lontaran vokal menjadi masalah biasa.
Macam Pengedar pula masih belum dapat variasikan dialog. Selalu cenderung untuk menjatuhkan energi.
Macam Fura Panda pula perlu enjoy lebih lagi (karaktor dah ada, cuma perlu diasah lagi).
Macam Wartawan pula (eh, dia dah final exam kan.. Trimester katakan) perlu lebih hangat dan hangit lagi. (Tapi aku rasa tak banyak masalah sangat watak ni...)
Macam Uncle Sam pula perlu lebih relaks, enjoy, variasikan dialog, be more as the REAL Uncle Sam. (Tapi Englishnya dah good enough. Cuma ada pacing yang perlu dijaga.)

Well, aku rasa itu sahaja masalah besarnya.
Watak-watak PBB tak ada masalah.
Watak Penonton pun tak ada masalah sangat.

Okay. Esok malam macam biasa ada latihan. Pagi esoknya ada ujian Pencemaran Udara. Tapi aku tak jadikan malam sebelum ujian itu sebagai alasan untuk tidak datang latihan. Lepas latihan boleh ulang kaji pelajaran, tidak begitu?



ps: Jangan contohi orang lain, tetapi jadikan orang itu sebagai contoh untuk kau kembangkan dan bangunkan diri kau sendiri, ikut cara kau sendiri. Jadi diri sendiri adalah yang terbaik daripada jadi diri yang mengikut contoh orang lain. Diri sendiri adalah yang asli. Yang asli dan tulen sudah pasti yang terbaik! Jadi belilah barangan asli, tulen dan original demi mutu dan kualiti yang berpanjangan.

1 ulasan:

  1. haha.. watak penonton mmg xde masalah sgt pun..
    hahahhaha (ketawa risau)

    BalasPadam