Jumaat, September 25, 2009

#2

Siang hingga ke malam tadi aku pergi beraya ke Felda Semenchu di Kota Tinggi.
Rumah pakcik aku. Abang kepada mak aku.
Lepas itu singgah pula di rumah sepupu di Taman Diaman Jaya.
Lepas itu singgah pula di rumah sepupu lagi satu di Felda Bukit Besar.
Dalam perjalanan balik pula terserempak dengan Mawi di papan iklan Marrybrown.

Sabtu ini aku akan bertolak pulang dari kampung halaman. Ke Kuala Lumpur.
Kemudian ke UTP pada hari berikutnya. Macam biasalah. Pit stop di KL.
Isnin pagi sudah mula full run teater Asylum.
Dan baru tadi aku teringat. Kena botakkan kepala!
Tak adalah botak licin habis. #2 saja.
Aku tak ada masalah pun nak botak macam tu.
Sebab rambut aku akan cepat tumbuh dan panjang semula.
Dan lagipun aku tak ada buat stail apa-apa pun pada rambut aku.
Biar natural, orang kata.

Jadi aku tak bagi tahu lagi pada misi aku yang aku akan botakkan kepala untuk show akan datang ni.
Aku hanya bagi tahu yang aku ada show tiga hujung minggu berturut-turut.
Minta-minta dia tak kerja waktu show di KL nanti.
Bolehlah dia datang tengok aku berlakon. (Segan lah pulak tiba-tiba.)

Aku memang pernah botak #2 sebelum ni.
Pertama adalah sewaktu di kem PLKN. Tahun 2005.
Tak menangis pun pertama kali kena botakkan kepala.
Mungkin sebab aku rasa tanggungjawab pada negara agaknya.
Agaknya.

[Meniru gaya kem komandan, Mj. Ahmad Jaidi sewaktu perlawanan Kembara Halangan di Kem Padang Hijau. Kesan putih di seluar pada bahagian lutut adalah bukti aku merentas halangan #12 - Tembok 12 kaki.]


Tahun 2006 aku botak untuk Asylum dan Miao Miao Sang Arnab.


[Bersama Zaman sewaktu hendak makan selepas show Miao Miao. Mekap tak tanggal habis lagi.]


[Bersama Afnan di Matrik Gopeng selepas show sulung aku, Asylum. Abaikan fizikal aku yang nampak kecewa putus cinta itu.]


Tahun 2007. Aku botak untuk Asylum untuk Festival Teater Perak.

[Bersama Anwar Samad selepas selesai full dress rehearsal Asylum 50 di UTP. Fizikal sudah bahagia nampaknya ya...]


Tahun 2008 hingga sekarang aku tidak pernah botak lagi sebab bini aku tak berapa nak gemar aku botak. Katanya nampak macam orang gengster. Katanya lah.

Entri kali ni adalah gambar sikit. Aku memang jenis tak suka letak gambar dekat blog ni. Lebih suka letak teks yang plain. Warna warni pun tak ada sangat. Sebab blog ni bukan untuk kanak-kanak.

Orang-orang gila Asylum sekalian.
Mari botak berjemaah.

2 ulasan:

  1. USOOOOPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP!!! AKU TAK DA GAMBAR2 NEEEEYYHHHH~~~~ aku maaaaauuuuuuuuuu

    BalasPadam
  2. gilo tui, gamba PLKN ko tu gilo kurus, agaknyer 30 kilo jer kot, pipi nampak cengkung giler, aku maser ni la badan aku paling tinggi berat dier, terbalik la plak dengan kes ko,wa ha ha ha.......

    BalasPadam