Sabtu, Ogos 09, 2008

Samurai - Previu



"SAMURAI"
oleh Akin Muhammad

Sebelum aku dapat melihat kepala aku berguling-guling di atas tanah merah ini..
Aku ingin sekali menyampaikan wasiat kepada adik aku..

Andai aku adalah lagenda.
Setelah aku tiada lagi di bumi bertuah ini.
Memang untung rakyat di negeri ini.
Aku menumpang gembira dan kesenangan semasa aku hidup.
Walaupun aku tidak dapat merasainya.
Kerana siapalah aku pada waktu itu?
Aku hanya seorang yang asing.
Aku dipandang serong oleh rakyat.
Aku disisih dan dikecam.
Tetapi aku tahu, rakyat di sini bukan sebarangan orang.
Mereka memang bijaksana!
Mereka memang bijaksana!

***

Sedikit previu buat tatapan pembaca 3S.
Karya "Samurai" ini idea asalnya dari Dr Shark.
Aku hanya menulis skrip.

Bila tulis skrip, kadang-kadang aku tak sedar apa yang aku tulis.
Itu tandanya bukan jari-jemari yang menulis (menaip).
Tetapi jiwa yang menulis.
Nah.
Memang tak logik.
Sekadar perumpamaan.

Kali ini aku nak bagi kau orang kata-kata Einstein yang fofular.

"I am enough of an artist to draw freely upon my imagination. Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world." -A. Einstein

Terlalu banyak kata-katanya. Boleh usha sendiri di sini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan