Selasa, Mei 06, 2008

Kopi Putih Ketagihan Yang Tegar

Yaaaaaaaaaa!!!!!!!!!
Kopi Putih Ipoh Mali woo!
Ipoh White Coffee.
Berbalut cantik berwarna putih dengan gambar kopi secawan.
Maiiii secawan~ Radix pun nak kopi jugak. Radix HPA.
Waktu banjir bah besar kat Johor hari tu ada biskut HPA Radix sebagai sumbangan ikhlas kerajaan berbaur niat sampingan.
Orang panggil biskut tu biskut banjir.
Ah tak kisahlah biskut jenama apa pun bila waktu banjir dipanggil biskut banjir.
Boleh ke?
Serupa bunyi roti canai banjir.

Aku dapat idea ni dari seorang mamat ni.
Dia ni member gua jugaklah.
Member laki beb.
Tapi maaflah gua tak suka laki.
Cinta gila katanya oleh P.O.R.T dan Yo' Bro dalam monolog C.K.K tempoh hari.

Ya.
White Coffee memang suatu nikmat Allah.
Ya lah!
Kan white coffee tu minuman.
Minuman itu nikmat Allah lah!
Lagi-lagi kalau White Coffee dibancuh bersama ais.
Memang nikmat lah!
(Perhatikan pengulangan lah! di hujung ayat-ayat. Ini gua tiru tona seorang mamat yang lain lah! Oh tidak. Mamat lagi.)

White Coffee juga merupakan satu ketagihan yang tegar.
Aku minum white coffee boleh beberapa kali satu hari wo.
Tapi nasib baik gua ni ikut nasihat bini.
Bini cakap tak elok minum kopi atau teh selalu.
Kopi ada kaffein menatang apa entah ni.
Yang buat ketagih kot.
Teh pulak ada pewarna yang tegar.
Jadi dengar cakap dan nasihat bini a.k.a penasihat kesihatanku dan juga jururawat terkemuka di Asia Tenggara, maka aku pun kenalah kurangkan pengambilan white coffee yang menjadi pujaan ramai.

White Coffee ini serupa itu menteri yang kaya raya banyak kaya makan kaya buat jalan raya yang ketagih perempuan tiap malam nak main.
Ya lah. Banyak duit nak bayar.
Itu dia punya pasal lah!
Nak report, pergilah report kat Pak Lah lah!
Pos surat lah!
Hantar e-mel lah!

Sudah.
Minggu belajar lah ni. Pergilah belajar adik-adik sekalian.


"Sesungguhnya White Coffee itu adalah suatu nikmat Allah...."


Kredit kepada Adlil untuk line di atas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan