Ahad, Mei 18, 2008

3S - Seni Senyum & SQ

Sewaktu melawat Pasar Seni



Seni.

Biarlah orang tiada sel itu jelak
dan jemu.
Sebab aku tak peduli apa itu anti-sel.


Senyum.


Dalam menilaiukur EQ, senyum pun boleh disukat lebarnya.
2 cm ke kanan dan kiri - seimbang.
Pandangan mata pula tidak boleh tajam.
Kalau tidak bisnes gagal.
Atau apa lagi urusan lain.

Lampu ini hand made, custom made. Made in Malaysia.


Mereka boleh berkata apa yang mereka lihat.
Kerana apa yang di depan mata itu hanya pandangan mata, bukan pandangan hati.
Lihatlah dengan hati.
Bukan hanya dengan mata kasar semata.


SQ.


Terletaknya pada fungsi titik Tuhan, "God Spot".
SQ ini Spiritual Quotient.
Aku tak dapat nak merapu panjang kerana aku tak habis menuntut SQ lagi.

Aku memang merapu.
Sebab orang kata aku merapu.
Tapi mereka tidak tahu merapu Pak Sam lagi teruk dari aku.
Merapu Pak Willy jauh lagi perkasa tahapnya.

Tapi keduanya penuh wibawa.
Walaupun tidak handsome seperti Abang Lego.


Lelaki tidak perlu jadi handsome untuk pikat hati wanita.
Tapi lelaki handsome punya poin tambah untuk pikat mata wanita.
Wak Daw boleh oppose dengan teori kaitan mata dengan hati.
"Dari mata turun ke hati, dari hati turun ke...."
Itu aku dengar dari syarahan dia.


Contohi pasangan romantik ini. Malaysia perlukan lebih ramai lagi.


Nota kaki: Anggap 3S ini frakmen.

2 ulasan:

  1. Entri yang intriguing dan mind boggling.

    Pandanglah dengan mata hati.

    Dari mata turun ke hati.

    Keunggulan cinta dari sinar mata~

    BalasPadam