Sabtu, September 29, 2007

Suara Akin II - Episod 32 - Januari 31 : Rangkap 2

[Rangkap 2:]


Tika bersua berwajah ceria tiada permaisuri yang dapat menandinginya

walaupun ratu cantik dunia, masih tak dapat menambat hatiku dengan keayuan semula—

—jadi, tak perlulah make-up tebal-tebal satu muka

sampai nampak hodoh jadinya, (lain pula cerita)

Apa pun aku dan dia bagaikan sudah berjanji

Baju biru seluar biru, memang boleh jadi

pasangan yang ideal, sejiwa satu hati

Tapi malang sekali, itu hanyalah mimpi

Dan kemudiannya... ku sedar siapa di sisiku pada waktu itu

Tingkah laku terjaga sendiri automatikalli tanpa aku

sedari, aku dan dia sedang bersama, walau jalan berlima tapi aku dan dia masih lagi berdua

Itulah dia, itulah aku, aku dan dia, masih malu-malu

Kerna itulah bukti kami saling jatuh hati

Walau tidak didengar dari mulut namun didengar dari hati

hati sanubari kami, kami berdua memang sepadan dengan ragam yang berlainan

tak kurang juga dengan persamaan

Kontra-karaktor, sikap yang sama

Keseimbangannya mendorong kepada

perhubungan yang akrab dan juga yang rapat

Janganlah disalah anggap apa yang pernah dicakap

dalam tutur kata aku padanya selama ini

Bukan bermaksud hendak melangkaui sempadan dan batas-batas diri,

tapi cuma mahu meluahkan hasrat dan isi hati

Kerna jika ia terpendam, ‘kan jadi nanah di dalam diri

Nanti jadi gila siapa yang susah, sudah tentu diri sendiri

Oleh itu, aku pun lakukan apa yang perlu

sebagai seorang sahabat lelakinya pada hari Sabtu itu

Aku tidak melepaskan pandangan mataku

kerna kewujudannya di depan mata sangat menggembira—

—kan (oh) diriku...


Lupa nak bagi tahu, ini lirik lagu rap saya yang tidaklah begitu sedap.
Tapi ia cubaan yang memang mencuba-cuba suka-suka tiba-tiba.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan